پیام مهربانی

مشخصات بلاگ
پیام مهربانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۵۰ ب.ظ

خواهر و برادر!

کم کم دارم میترسم از این خواهر برادر بازیا و گفتنایی که  داره تو فضای         وبلاگ نویسی باب میشه و حتی در بین وبلاگ نویس های مذهبی دیده شده. نظر شما چیه؟

از این بدتر بعضی وبلاگ نویس ها رو دیدم که با عنوان هایی مثل طلبه،طلبه جوان،جوجه طلبه،طلبه شیطون/ بازیگوش و ... دارن فعالیت میکنن و  آگاهانه یا ناآگاهانه ممکنه باعث بدبینی مردم و ضرر برای خودشون و دیگران بشن.

در مورد اشکال داشتن یا نداشتنش اطلاع کافی ندارم که نظر بدم اما 85% مطمئنم اگه ادامه دار بشه،مشکل ساز خواهد شد.

همه میدونیم که ما هم از دسیسه های شیطان در امان نیستیم و ممکنه از جایی ضربه فنی بشیم که حتی فکرشم نمیکردیم.

بالاخره نیاز به محبت،فطرت انسان هست و اگه از راه صحیحش پاسخ داده نشه،میتونه دریچه نفوذی برای شیطان باشه.

خلاصه این توصیه اگه نگیم برادرانه، خیرخواهانه ست دوستان مراقب باشند!


برچسب ها:خاطره،امر به معروف و نهی از منکر،پیام مهربانی،خواهر برادر ناتنی اینترنتی،عقد خواهر برادری،صیغه موقت خواهر برادری

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۷
علیرضا ن

نظرات  (۴۶)

خب فیلسوف خان برادر، اگه نگن خواهر یا برادر چی بگن؟؟؟؟

خب یه پیشنهادی هم میدادی داداشی......
چیش بده؟؟؟؟؟
توضیح بده برام....


حتماً لازم نیس چیزی بگن.صمیمیت در عین حفظ آداب رسمی مگه چه اشکالی داره؟
اونم بد نیس،گفتم اگه ادامه دار بشه ممکنه مشکل ساز بشه؛تجربه نشون داده.
من این احساس خطرو کردم،شایدم اینطور نباشه؛تا ببینیم دیگران چی میگن...
۱۸ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۴۹ منتظرالمهدی(عج)
سلام بروزم لطفا حتما تشریف بیارید
پست شما خیلی جالب بود یه عالمه حرف دارم حتما بهتون میخوام توضیح بدم


منتظرم...
واقعا
۱۸ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۰۵ کربلایی حمیدرضا
امام صادق می فرماید :

هرگاه بنده گناهى مرتکب شود، از بامداد تا شب به او مهلت داده مى شود. اگر آمرزش خواست، آن گناه برایش نوشته نمى شود.

کافی: ج1 ، ص 437 / میزان الحکمه:ج 8، ص471


ـــــــــ
اگر با تبادل موافقید اطلاع دهید
سلام !
ممنون که سرزدید . مطالب وبلاگتون خیلی پر محتوا و جالبه ...
با اجازه لینکتون کردم .
سلام
مطلب مفید و خوبی بود . در واقع این ارتباطات در بین افراد مذهبی روز به روز داره بیشتر میشه و قطعا تاثیر سوئی در برداره! شیطان گام به گام و نامحسوس عمل میکنه و در واقع رعایت نکردن حد و حدود باعث از بین رفتن قبح ارتباط خارج از محدوده شرع میشه و نهایتا فردی که در آغاز راه، بسیار مقید به رعایت حدود الهی بود آخر سر، به راحتی حد و حدود رو زیر پا میذاره و خودش میشه منشا ناهنجاری اخلاقی در فضای مجازی و بعد از اونم در اجتماع و ...
سلام
ببینید از هر چیزی هم میشه استفاده ی مثبت کرد هم استفاده ی منفی
این هم همینه

ممنونم یا حق


طبعاً
خداوندا غرورم را شکستند

پل سبز عبورم را شکستند

چه بی رحمانه در این پاییز و غربت

دل سنگ صبورم را شکستند
من نمی تونم به کسی که خواهر یا برادرم نیست این واژه رو نسبت بدم...ب نظرم دوست بهترین لغته
میشه با عنوان آبجی داداش خیلی حرفا زد و کارا کرد
اما ی دوستیه ساده حد و مرزش مشخصه
سلام !
تا حالا با چنین مواردی رو به رو نشدم ...
و از این بابت خدا رو شکر می کنم که افرادی که با من در ارتباطند از این قبیل افراد نیستند ...
موفق باشید
سلام ممنون از حضورتان در وبلاگ "کلبه درویشی برگ-خزان89"
مطالبتان عالی بود اما مونده افراد چطور از لحظات و نعمت های خداوندی استفاده کنند. فرموده اند: "از ماست که بر ماست" پس بعدا حق نداریم درباره اشتباهات خود کسی را مقصر بدانیم. خوشحال می شوم به قلعه جوق 1400 سر بزنید.
سلام
منم با شما موافقم
چون شاید حداقل آسیبش که به نظر من خیلی ام خطرناکه عادت کردن
و ترک عادت...



آفرین
بعضیا کلا هدفشون چیز دیگس وبلاگ نویسی بهانس
۱۹ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۵۲ نغمه های انتظار
خدایا؛

همیشه و هر لحظه یادم بنداز که؛

نامحرم، نامحرم است؛

چه در دنیای حقیقی، چه در دنیای مجازی؛

یادم بنداز فاطمه «س» را که؛

از نابینا رو می پوشاند ...
۱۹ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۳۰ منتظر (طریقت عشق)
سلام بله حق با شماست
حرمت کم کم از بین می ره و ...
باهاتون موافقم
خدا همه رو از شیطان و وسوسه ها نجات بده
سلام
حق با شماست
هر گونه واژه ای که باعث ایجاد انس بین دو جنس مخالف بشه زمینه ایست برای نفوذ شیطان
سلام
بانظرتون کاملا موافقم
متاسفانه راه صحیح رو بسیاری حتی بچه مذهبیا نادیده می گیرن یا شاید مصداقش رو اشتباه می گیرن برای همنه که خدا واجب کرده در همه نمازها روزانه دعا کنیم از راه مستقیم خارج نشیم
والا حق داری برادربزرگوار نا محرم



!
سلام وممنون که به من سرزدی
بازهم منتظرتون میمونم
خدانگهدار
ای دیــــر بــدست آمـــده بــس زود بـرفتی
آتــش زدی انــدر مــن و چون دود برفتی
چـــون آرزوی تنگـــدلان دیـــر رسیــدی
چــون دوستی سنگــدلان زود برفتی
زان پیش که در باغ وصال تو دل من
از داغ فــراق تـــو بـــر آســود برفتی
ناگــشته من از بند تــو آزاد بجستی
نا کـــرده مــرا وصل تــو خشنود برفتی
آهنگ بـــه جان مـــن دلسوخته کــردی
چــون در دل مــن عشق بیفــزود برفتــی

سلام

ممنون از نظر زیباتون کارتون زیباست تبریک

۲۰ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۴۰ آزاده(راز موعود)
سلام
راست میگین باهاتون موافقم
حالا این تو دنیای مجازیه ما تو دانشگاه هم از این خواهر و برادر بازی ها در امان نیستیم . اول به هم میگفتن خواهر و برادر ولی بعدش...
نمی دونم شاید با این برادر و خواهر گفتن می خوایم سر خودمون رو شیره بمالیم ولی نه این طوریام که ما فکر میکنیم نیست
آدم ها خیلی راحت نسبت به همدیگه کشش پیدا می کنن حالا اگه دوتا جنس مخالف باشن دیگه بدتر
یا مهدی
سلام ممنون که به وبلاگ بنده سر زدید.
موضوع وبلاگتون جای تبریک و البنه اطلاعات و بحث زیادی داره...
انشاالله که در راه امام حسین(ع) قدم بردارید...
با اجازه وبلاگتونو لینک میکنم.
سلام علیکم
بیستم فروردین سالروز عروج سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی گرامیباد. صلوات

شهدا از دست نمی روند ، به دست می آیند . شهید آوینی

بیا در خدا خویش را گم کنیم، به رسم شهیدان تکلم کنیم .. خودت را حقیر و کوچک کن تا بزرگ شوی .. سربازی منجی بزرگی که می خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن بینی دارد و معنایش این است که انسان از لحاظ علمی و فکری و عملی باید خود را بسازد و در میدان های فعالیت و مبارزه آماده به کار باشد.

خوشبخت در دنیا و سعادتمند در آخرت باشید، از حضور نورانی شما عزیز و گرامی تشکر و قدردانی می کنم، محتاج دعای جمله خوبانم
خوب اینجور اسم ها و... خیلی بده.و جای بسی تأسف داره.

مطلب جالبی بود.ممنون
درود :
وبتون زیباست
به چشمانت عادت کرده بودم / با دستانت رفاقت کرده بودم
نمى آیى توامشب کاش دیشب / دل سیرى نگاهت کرده بودم
بنظر من از کلماتی مثل عزیزم عشقم و جیگرم استفاده کنیم بهتره!!!!!!
پاسخ:
پاسخ: سلام.نظرتون برای خنده و تلطیف فضا بد نیست
سلام.ممنون که به وبلاگ بنده حقیر سر زدی.
من نمی تونم ادعا کنم عقل کل هستم اما تمام سعیم رو میکنم که اگه شبهه ای در مورد ولایت داشته باشین برطرف کنم.
باتشکر ولایت
خدایی چیز ضایعیه.ببخشیدا اینطوری حرف میزنم.خیلیا با همین آجی و داداشی اومدن جلو طرفو بدبخت کردن.نمیشه به مردم هم گفت که اینطوری صدا نکن بعد میگن بگیم عزیزم خوبه؟اصن ی وضیه
سلام مرسی
مطالب وبتون قشنگه
همه کج رفته اند ، حتی میخ
همه لج کرده اند، حتی در
الا طلیعه ی کوثر سفر بس است بیا
غروب غربت مادر سفر بس است بیا
بیا که چشم به راهت نشسته خاک بقیع
به جان فاطمه دیگر سفر بس است بیا
آجرک الله یا صاحب الزمان(عج)
ناموس دردهای علی بودی و چو اشک
پنهان نمود غیرت شیر خدا تورا

دفن شبانه ی تو که با خواهش تو بود
فریاد روشنی است ز چندین جفا تورا

یک عمر در گلوی تو بغض استخوان شکست
در سایه داشت گرچه علی چون هما تورا

خزان زود هنگام و کبود شدن یاس بوستان پیامبر تسلیت باد.

التماس دعا.
۲۶ فروردين ۹۲ ، ۰۷:۲۱ آزاده(راز موعود)
سلام
با یه مطلب به اسم" اسب های امامزاده علیرضا" به روزم. فقط خواهشا با اعتقاد قلبی وارد بشین. تنها چیزی که این مطلب نیاز داره اعتقاد قلبیه.
یا مهدی
*وقتی خدا از پشت، دست هایش را روی چشمانم گذاشت،

از لای انگشتانش، آنقدر محو دیدن دنیا شدم که فراموش کردم

منتظر است نامش را صدا کنم....................*
باهاتون موافقم
بدون شک مشکل ساز خواهد شد.
وبلاگت جالبه دوست عزیز..
اما درباره مطلبی که نوشتی:باهات موافقم این داداشی و آبجی گفتنا همش سیا کاریه!!تو این دوره زمونه جز داداش واقعیت هیچکس برادر نمیشه.!!!!!!!!!!!
کاملا موافقم.اتفاقا چند روز پیش خودمم داشتم به همین فک میکردم
سلام
خوب البته انسان با مسلمانها خواهر و برادر باشه بهتر از اینه که
رسما اعلام کنه با سنی ها برادره

سنی ها که خودشون رو فرزندان عمر میدانند (نحن ابنا العمر )و علاقه شدیدی به عمر دارن
و حتی مثل عمر نماز میخونن و وضو میگیرند و فکر میکنند
چطور شد که امام قبلی اعلام کرد ما با سنی ها برادریم ؟
پاسخ:
پاسخ: سلام.ما هم نگفتیم بده،گفتیم در یه سطحی اگه ادامه پیدا کنه مشکل ساز میشه.منکر این نشدیم که همه خواهر و برادر ایمانی هستیم و البته خواهران و برادران ناتنی سنی هم بعنوان هم کیش حضور دارند.
منظورتونو از امام قبلی نفهمیدم.
واسه گول زدن طرف ببین چه کارامیکنن
دقیقا همینطور
من هم شدیدا مخالفم
بدترین آسیب رو می زاره مخصوصا روی خانوما
چون از طرفی برخی آقایون به خودشون اجازه میدن رو حساب اینکه طرف مقابل رو مثل خواهرشون می دونن احساس صمیمیت کنند و خانوم ها هم که شدیدا احساساتی هستند بعد از یه مدت احساس وابستگی می کنند
خب چه کاریه همون خانوم فلانی یا آقای فلانی خطاب کنند
وبتون خیلی عالیه،موفق باشید
سلام:

ممنونم از حضور گرمتان ب کلبم. وبلاگ پر محتوایی دارید. امیدوارم موفق باشید. مطلب این پستتونو خوندم. واقعا حق با شماست. ممنونم از راهنمایی خوبتون ،اگه با تبادل لینک موافقید بهم اطلاع دهید .
کاملا با شما و با نظر (!!!) موافقم، قطعا مشکل ساز میشه
۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۰۸ منهاج الحافظین
احسنت! عجب مطلب بجایی! اتفاقا بنده نیز سر همین موضوع با یکی از نزدیکان که در این فضاها وارد شده بود به شدت بحثمون شده بود! این ابلیس ملعون کارشو خوب بلده! نستعیذ بالله من الشیطان الرجیم
سلام . ممنون که به فکر من هستین ..

گفتم که .. از آبجی و داداشی بازی ها کشیدم کنار

دیگه هم حوصله ی این مسخره بازی ها رو ندارم

خودم یه زمانی اهل همین مسخره بازی ها بودم

ولی وقتی میبینم به هیچ دردی نمیخوره تازه ضرر هم داره

چرا برم طرفش ؟

الان هم هدفم جز کار کردن برای امام زمان و آشنا کردن مردم

با دین تا آخرین حد توانم نیست

اونی که هدفش دوست دختره میره آبجی آبجی میکنه

من هدفم چیز دیگه است

درسته من همه ی دخترای این مرز و بوم رو مثل خواهرم دوست

دارم .... ولی هیچ وقت باهاشون احساس راحتی نمیکنم

نمیدونم بخوام راز خودم رو بهشون بگم یا اینکه بخوام پای خودم

رو از گلیمم دراز تر کنم ... نه ....

یه آدم مسلمون باید حد و مرز خودش رو بدونه مخصوصا نسبت

به یه نا محرم تا اون دنیا چوبش رو نخوره ....

اصلا چوبش هیچی .. دیگران رو بدبخت نکنه

خیلی خوشحالم که بالاخره بین ین آدما یکی پیدا شد که

نگران من باشه .. البته بعد از پدر و مادرم .
اونی که از خودش شکی نداشته باشه نیازی به این سوسول بازی ها نداره ادما خودشونن که ارزش انسانیتشون پایین میارن وگرنه خواهرو برادر بهانه.....مگه خواهر برادرای حقیقی چه گلی به سر هم میزنن که مجازیش بزنه؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی