پیام مهربانی

مشخصات بلاگ
پیام مهربانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۳ ق.ظ

خواهران نه چندان خوب!

پنجشنبه هفته پیش نظر به وضعیت فرهنگی رو به افول شهر و فصل امتحانات تصمیم گرفتیم حضوری بین جوانان و نوجوانان که از امتحان فارغ میشوند داشته باشیم.

توی پارک نششسته بودیم که دیدم جواد از دور داره سوت میزنه و اشاره میکنه.رفتم سمتش گفت بدو که یه مورد بد هست.گفت سه تا خانم دانشجو با وضعیت زننده، پیاده به سمت مرکز شهر میروند و مزاحمای زیادی رو جذب میکنند.

سریع رفتیم و پیداشون کردیم.حق این بود که به دخترا تذکر داده بشه اما توی اون شلوغی،سخت بود.

روی پسری که با موتور پالس هی بالا و پایین میرفت و به اینها تیکه مینداخت قفل کردم و زنگ زدم به دونفری که توی پارک بودند و ازشون خواستم که بیان اما اونها هم مشغول بررسی دلبری یه دخترخانم دبیرستانی چادری برای اراذل بودند!

دیدم فایده نداره.خودم باید دست به کار بشم.یکجا که پسره کنار خیابون ایستاد و داشت عقب رو نگاه میکرد تا دخترا بیان؛رفتم کنار موتورش؛دکمه ی قرمز رنگی رو زدم؛موتور خاموش شد

تازه فهمید من کنارشم.گفتم موتورت به تنت زیادی کرده نه؟

گفت نه.چرا؟

-پس چرا مزاحم میشی تیکه میندازی؟ (این جمله رو بااکراه گفتم چون اولش گفتم حق بود به دخترا تذکرداده بشه هرچند پسره هم بی تقصیر نبود)

-نه من اینجا منتظر مادرم هستم.

-

گقتم ببین؛ممکنه الان هم موتورتو از دست بدی هم  بازداشت بشی.اما خودت باید شخصیت خودتو حفظ بکنی.درسته؟

-بله

-آفرین.حالا برو دیگه اینجا نچرخ زشته.ایناهم جای خواهرای تو،هرچند خواهرای خوبی نیستند!

اینو که گفتم،بهانه گذاشتم تو دهنش؛گفت:

-خب دیگه ببین خواهر که اینطوری نمیشه اینا خرابن که اینطورین دیگه.

-من از اینا دفاع نمیکنم اما تو خرابترشون نکن.تو شخصیت خودتو حفظ کن.حالا برو.

موتورشو روشن کرد و رفت.منم وجدانم راضی نشد به دخترا چیزی نگم.

اما متاسفانه بچه ها زنگ زدند و گفتند اگه خودمونو نرسونیم امکان داره توی پارک درگیر بشوند.این بود که بیخیال اینها شدم و خودمو سریع به پارک رسوندم...

**********

پ.ن:اینجاست که وظیفه خطیر خواهران مشخص میشه و باید حرکتی نشون بدهند.

 

 برچسب ها:امر به معروف و نهی از منکر،خاطره،مزاحمت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۰
علیرضا ن

پیام مهربانی

نظرات  (۱۱)

آره خوب وطیفه خواهراست ولی نیست تا الآن زیادی کوتاهی کردیم، خیلیا یادشون رفته. و میگن زشته. یا مثل همون خانومه که توی یکی از خاطراتتون بود و گفته بود اگه بدش بیاد چی؟
اینه که تقریبا باید از صفر شروع کنیم . باید دوره بذاریم. باید گروهی کار کنیم و چندین باید و البته نباید دیگه . . .

موفق باشید
یاعلی(ع)

پاسخ:
پاسخ:
پس باید از یه جایی شروع کنیم.؟شروع شروع شروع
والعصر.ان الانسان لفی خسر.الا الذین امنو و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر
سلام. بعضیاشون خیلی بی ادب و بی حیا هستم آدم جرات نمیکنه بهشون نگاه کنه چه برسه تذکر بده...... همین چند روز پیش به یکی تذکر دادم فقط بهش گفتم که لباست ناجوره مانتوت نازکه زیر مانتوش هم که هیچی نپوشیده بود! فکر کرده بودم که خودش متوجه نشده لابد اما وفتی بهش گفتم اونم هر چی دلش خواست بهم گفت!!!! چی بگه آدم..... چند سال پیش تو دانشگاه دو تا دختر و یه پسر رو نیمکت حیاط نشسته بودن وقتی داشتم از کنارشون میگذشتم هر سه تاییشون با هم تف کردن سمت چادرم کلی هم ذوق کردن از این کارشون خخخخ......

پاسخ:
پاسخ:
اره خب کم نیستند افراد بیشعور،اما ما هم میتونیم با تواضع اونهارو شرمنده کنیم.کارتون سخته.توکل بر خدا.موفق باشید
۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۲ امر به معروف و نهی از منکر
شد بیت علی منور و هم زیبا
شد "والقمر اذا تلـیها" معـــنا
آمد مه هاشمی به دنیا، عباس
خشنود دل محمّد است و زهرا.
میلاد مبارک.
سلام دوای درد احیای امر به معروف ونهی از منکر به همراه حمایت از آن توسط قوه قضا

پاسخ:
پاسخ:
مجلس باید مصوب بکنه
سلام ممنون که به وب بنده اومدین!!
اومدم وبتون یکم تعجب کردم میتونم بپرسم شغل شما چیه؟؟مامور منکراتید؟یا برادر بسیجی؟
فقط سوال پرسیدما محض اطمینان...
همه ی این اتفاقا به خاطر زورگو ایه به خاطر اینه که شما مسلمون بودن رو فقط تو چادر چاقچور میبینید اگر کسی چادر سرش نباشه از نظر شما اصلا مسلمون نیست وهزاران نسبت دیگه هم بهش میدید قبول دارم که بعضی دختر ها و البته آقا پســــــــــــرها شورشو درآوردن و از حدش خارج شدن و منم کاملا مخالفم ولی فکر نمیکنید به جای زور گویی میتونید ریشه یابی کنید؟؟؟؟اگر انقدر که شماهاعلاقه دارید با زور دیگران رو به راه راست هدایت کنید یه بار شده مشکل اصلی جامعه رو در نظر بگیرید؟؟؟؟فرهنگ سازی اصلا بلدید بکنید؟؟؟کی ساپورت رو وارد ایران کرد؟؟؟اونم ساپورتای پرچمای دشمنامون!!!تا حالا به این مسائل فکر کردید؟؟یا فقط تو جمعتون به این فکر بودید که چه جوری حال دخترای به قول شماها بی حیا رو بگیرید؟؟صحبتای من رو اعتراض آمیز نخونید دوستانه بخونید چون واقعا دلم پر بود!!!
همین امشب که شب نیمه شعبان بود من به شخصه شاهد بودم که پسرای نوجوون و جوون از روی قصد و با غرض به دخترا تو شلوغی تنه میزدن بعد هر هر میخندیدن!!!!آیا مفسدین جامعه فقط دخترا هستن؟؟انقدر که به فکر حجاب دخترا بودین فکر بالاتر رفتن درصد معتادا اونم تو سن کم تو جامعمون بودین؟؟؟؟؟فکر تورم بودین؟؟؟فکر گرونی وفلج شدن اقشار ضعیف جامعه بودین؟؟؟؟ما اینا رو به کی بگیم؟؟؟

پاسخ:
پاسخ: سلام.
.
خیلی خیلی خیلی ممنون و خوشحالم که بدون تعارف و بی پروا حرفاتون رو زدید و نذاشتید توی دلتون بمونه.این باعث میشه ماهم حرف دلمون رو بزنیم.
اما جواب:
شغل بنده دانشجو هست،
مامور منکرات نیستم.بسیجی هم که همه مون هستیم اما نه از اون بسیجی ها که شما مد نظرتون بود.
بنده نگرانم.نگران دوستام.هموطنام.هم سنام.خواهرام.برادرام.
دوستشون دارم.دلم براشون میشوزه وقتی میبینم دارند کاری میکنند که به ضرر خودشون و آینده شون تموم میشه.
شما اگه ببینید خواهر یا برادرتون داره کار اشتباهی انجام میده که ضرر جبران ناپذیری متحملش میشه چه حالی میشید؟
۲۳ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۸ ادامه پاسخ ساناز
همه این اتفاقا بخاطر زورگویی نیست.اصلاً زورگویی به اون صورت نیست.شماهم تهران هستید.این آزادی که الان هست کجای ایران هست؟زورگویی رو فقط چماغ کردن تا بخواهیم یه حرفی از سر خیرخواهی بزنیم میکوبن تو سرمون.
خداشاهده هیچوقت دنبال زورگویی به کسی نبودیم.البته بعضی وقتا لازمه و آدم مجبور میشه مقداری جدی برخورد کنه اما زورگویی هرگز.
شما فقط این خاطره رو خوندین،برید خاطره دوستانه مفصل رو هم بخونید،آخرین شب تبلیغات رو هم بخونید،اتوبوس شهری رو هم بخونید و بقیه خاطرات.کلاهتون رو قاضی کنید ببینید زورگویی توش هست یا خیرخواهی؟
هیچوقت نخواستیم از خودمون تعریف کنیم اما با چیزایی که شما فرمودید ماهم باید یه سری حقایق رو بیان کنیم.
شما چطور فهمیدید ما مسلمون بودن رو فقط توی چادر و چاقچور میبینیم؟
این قضاوتتون اشک آدم رو درمیاره.
بنده خودم از اونایی هستم که از فرد بخاطر صرفاً چادری بودنش دفاع نمیکنم.و بعضی چادری ها رو بخاطر بعضی کاراشون به شدت نقد میکنم.
مسلمون بودن به چادر نیست.اما حجاب جزو ضروریات اسلامه.حجاب هم فقط چادر نیست.حجاب حیا و عفافه.
ما به کسی نسبت نمیدیم خانم
اما این خوب بودنه دلیل نمیشه حجاب رو نادیده بگیره آدم.
خداخیرتون بده؛ریشه یابی.اینجا جاش نیست بگم چه کارهایی که نکردیم برای ریشه یابی
بله خانم .حق با شماست.مشکلات اصلی جامعه چیزای دیگه هم هست.وضع اقتصادی هست.فساد اداری و اقتصادی هستو ...
اما از بین رفتن خانواده ها و جوون ها هم هست.
شنیدید داستان پرنده ای رو که با منقارش روی آتیش دور حضرت ابراهیم آب میریخت؟گفت فردای قیامت شرمنده خدا نمیشم چون کاری که از دستم برمیومده رو کردم.
نمیخوام اینجا نام ببرم اما بله،شده،ماهم در حد توان به این مسائل توجه داریم.
خیلیامون از فرهنگ سازی فقط اسمش رو بلدیم.راهش رو بلد نیستیم.
اما همینکه یه بچه مسلمون رفتار اجتماعی خوبی داشته باشه در حد اینکه آشغال زمین نندازه یااز زمین برداره یا عصبانی نباشه و.. خودش فرهنگ سازیه.
طبیعتاً وزارت آموزش و پرورش و ارشاد دست من نیست.اما در حد خودم هرجا رفتم گفتم.مدارس رفتم.سرکلاس بچه ها رفتم.
من نمیدونم کی ساپورت رو وارد ایران کرد اما اینو میدونم اگه بتونم به هموطنم اینو القا کنم که پوشیدن ساپورت داره به زندگی الان و آینده خودت و شوهرت و بچه هات ضرر میزنه کار خودمو کردم.
۲۳ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۹ ادامه پاسخ ساناز 2
خیلی وقیحانه است که ما توی جمعمون به فکر حالگیری از دختری باشیم.خیلی وقیحانه است.(پست یافتم رو بخونید)
هیچوقت هم معتقد نبودیم مفسدین دخترا هستند یا اصلا دخترا مفسد هستند باز پست دوستانه مفصل رو بخونید.یا پسران مزاحم رو.
شما فکر میکنید ما خودمون اقشار قوی جامعه هستیم که بخواهیم به فکر اقشار ضعیف باشیم؟
نه خانم.اگه شما با فامیلا میرید شمال و تفریح میکنید ما تفریحمون پارک ملته.اونم با بی آر تی.
اما مانع از به فکر بودن نمیشه تا در آینده بتونیم کاری بکنیم انشاالله با کمک شما.
ببخشید اگه زیاده روی کردم.منم دلم پر بود.
موفق باشید
سلام
خیلی از دخترا تو سنین نوجوانی فکر میکنن با بی حجابی و جلف بازی میتونن دل پسرا رو به دست بیارن و ...
خبر ندارن که اینجور پسرا اونارو واسه چی میخوان!
وقتی بهشون میگی باورشون نمیشه و باید حتما امتحان کنن!

با اینحال اگر شماها درست و حسابی باهاشون حرف بزنید بی تاثیر نیست.اینکه از یه پسر جوون بشنون خیلی موثرتره تا اینکه والدین یا معلما بخوان نصیحتشون کنن.

البته الان سن دوستی با جنس مخالف چه در مورد دخترا و چه پسرا به سنین ابتدایی رسیده. هم خانواده ها بی خیال شدن هم بچه ها خیلی پررو شدن.

پاسخ:
پاسخ:
ما هم امیدواریم مؤثر باشه و امیدواریم شما خانوم ها هم بگید.
نمی شد عکس نزاری (نگاه به باسن)زشته

پاسخ:
پاسخ:
بله
سلام همسنگر گرامی
منتظر حضور شما هستم
===================
رمضان . . .
ماه مهمانی خداوند . . .
بر همه ی عاشقان دین . . .
مبارک باد . . .
با آرزوی قبولی . . .
طاعات و عبادات شما عزیزان . . .
در این ماه مبارک . . .
دعایتان مستجاب . . .
حاجاتتان روا . . .
انشاا... .
==================
یاعلی
۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۰ ح مثل حجابـــــــــــ
خدایا ...

رمضان ماه مهمانی توست ...

سفره ات هر روزِ سال پهن بوده ،

ولی این روزها ، پذیرایی ها ویژه است ...

از خوان گسترده ات چشم و دلی سیر میخواهم ...

شکم سیر را هر روز قبل از رمضان مرحمت نموده ای ...

الهی شکر.
ممنون میشم ی سر بیایی وبم خیلی وقته نیومدی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی