پیام مهربانی

مشخصات بلاگ
پیام مهربانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۴۲ ق.ظ

عامل مزاحمت؟!

ظهر عاشورا بود میخواستیم با یکی از این پسرایی که از طریق بلوتوث موبایل دوستیابی میکنند صحبت کنیم که مورد دیگه  ای توجهم رو جلب کرد.

 

سه تا آقا پسر خوشتیپ! که سروگوششون خیلی میجنبید

فهمیدم که دنبال دوتا دختر بچه چادری ۱۶-۱۷ساله هستند و میخوان شماره بدن.

خلاصه از محمدآقا خواستم که حواسش باشه و خودم به مورد قبلی پرداختم اما وقتی دیدم که بی فایده س خودم رو به محمد رسوندم که حالا جلوی پسرارو گرفته بود  داشت باهاشون صحبت میکرد.(مرحبا به این همت)

مدتی ایستادم و  دیدم که صحبتشون دوستانه ست .همین موقع حمید که کمی بالاتر بود تماس گرفت و گفت که دوتا دختربچه چادری اینجا عامل مزاحمت هستندچادری بدحجاب

 سریع خودمو رسوندم و به درستی حدسم پی بردمهمون دوتا بودند.

از اینطرف خیابون دیدم موتوری که دوتا پسر روش یودند حین رد شدن متوجه اون دوتا دختر شدند و کمی جلوتر دور زدند تا به سمت اونا برن که بی معطلی جلوشون رو گرفتم.

 سلام و ... و پرسیدم با اونا نسبت داری؟

اونام که حساب کار دستشون اومده بود و فهمیدن که ما فهمیدیم با ترس محسوسی تو چهره ش جواب داد آره همسایمونن!

گفتم همسایه نه.فامیلی؟

-نه.همسایه دیوار به دیوارمونن.

منم که دیدم داره حاشیه میره بحثو عوض کردم و یکم هندونه دادم زیر بغلش و گفتم اصلاً فامیلتونه.من میدونم تو خیرشو میخوای.میخوای نصیحتش کنی اما این راهش نیست.اینطوری زشته خوب نیست.

اینبار که خیالش کمی راحت تر شده بود گفت کار اینا از نصیحت گذشته.من اینارو میشناسم میدونم چیکاره ان...

اینو که گفت پریدم پشت موتورشو گفتم برو دنبالشون و به حمیدم گفتم سوارشو.

جالبه که پسره میگه کجا برم آخه اونا رفتن!

-مگه نمیگی همسایتونن؟خب برو همونجا دیگه.

رفتیم و تو راه شانسی اونارو دیدیم و رفت کنارشون

پیاده شدم  گفتم  خانم چند لحظه تشریف بیارید

توجه نکردن

بلند تر گفتم خانم ببخشید تشریف بیارید

بازم توجه نکردن اینبار بلندتر گفتم خانم با شما هستم چند لحظه تشریف بیارید که اینبار ایستادند

رفتم سمتشون بدون فوت وقت گفتم نمیدونم چیکار کردید و چطوری بیرون اومدید که از میدون.... ۱۰ نفر افتادند دنبالتون اما نکنید اینکارارو براتون خوب نیست.

که یکیشون گفت مگه چیکار کردیم؟

موقعیت حساس بود و نمیخواستم خیلی کش پیدا بکنه و حرفامم بداهه بود که جواب دادم الان نمیخوام بگم چیکار خودتون میدونید...

همین حین بود که دو تا پسر موتور دیگه هم اونجا ایستادند و شروع کردند برای ما غیرتی شدن .همونایی که تا قبلش دنبال  شماره دادن بودند.

کم کم داشت شلوغ میشد و درنگ جایز نبود.

اشاره ای به اون دوتا پسر اولی کردم و گفتم اینارو میشناسید؟همسایتونن؟

که جواب دادند نه و من هم نگاهی به پسرا کردم و سرشونو انداختند پایین

این پسرا هم که جدید اضافه شده بودند هم یکیشون هی میگفت آقا چیکار داری؟کی هستی؟چیکاره ای؟

چند بار با اشاره ازش خواستم بره اما گویا ول کن نبود که مجبور شدم  برم نزدیکش و چیزی در گوشش بگم.

ساکت شد و رفت.

منم سکت دخترا برگشتم و چند جمله دیگه که آیندتون رو خراب نکنید و .... و با پسرا هم خداحافظی کردیم و از محل دور شدیم.

امید است مؤثر واقع شود

 


پی نوشت:عامل مزاحمت بودن چادری و غیر چادری نداره.در هر ظاهری که باشی با رفتارت میتونی عامل مزاحمت باشی.اما متاسفانه از تاثیراتش نمیشه فرار کرد.دید منفی که نسبت به چادر ایجاد میشه و متاسفانه امروز این پدیده شایع شده.آخه یکی نیست بگه خانم محترم.شما که میخوای اینطوری بیای بیرون اون چادر چیه روی سرت؟والا آدم میشناسم روش نمیشه چادر سرش کنه بخاطر این رفتارا.

یه سری رفتارای منفی هم خود چادری های واقعی دارند که اینجا جای بحثش نیست

لازم به ذکره با هر دو طرف که صحبت میکنیم معتقدند جنس مخالف هست که عامل مزاحمته در صورتیکه نمیشه این تقصیر رو گردن  یک طرف انداختند.همه مقصرند.حتی ماها که بیتفاوتیم.

خدایا مارو از بی تفاوت ها قرار مده.


 برچسب ها:امر به معروف و نهی از منکر،پیام مهربانی

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۲
علیرضا ن

نظرات  (۱۰)

:)
دل داده ام بر باد، بر هرچه باداباد
مجنون تر از لیلى،شیرین تر از فرهاد

اى عشق از آتش، اصل و نسب دارى
از تیره ی دودى، ازدودمانِ باد

آب از تو طوفان شد، خاک از تو خاکستر
از بوى تو آتش، در جانِباد افتاد

هر قصرِ بى شیرین، چون بیستون ویران
هر کوهِ بى فرهاد، کاهى به دست باد

هفتاد پشتِ ما، از نسل غم بودند
ارثِ پدر ما را، اندوه مادر زاد

از خاکِ ما در باد، بوى تو مى آید
تنها تو مى مانى، ما مى رویم از یاد

قیصر امین پور .
سلام علیکم
شهادت مظلومانه حضرت فاطمه(س) را به محضر امام زمان(ع) و شیعیان جهان تسلیت عرض می کنیم.

پیامبر اکرم (ص): در قیامت فاطمه سلام الله علیها عرضه می دارد: خدایا ! بین من و قاتلان حسینم حکم کن و شفاعت را در حق گریه کنندگان بر حسینم بپذیر، خداوند شفاعت او را می پذیرد.

امروز سوریه خط مقدم جنگ با ایران است. خدایا رزمندگان اسلام را در تمام عالم مخصوصا سوریه پیروز بگردان.

ان شاء الله بتوانیم به شناخت و معرفت کافی خانم حضرت فاطمه زهرا (س) برسیم و بتوانیم سرباز کوچک و لایقی برای سرورمان امام زمان(ع) باشیم، محتاج دعای جمله خوبانم
اینوربوم گرمااونورش سرما...
کسی ک داره سیگارمیکشه به سیاه شدن دندوناش یاداغون شدن ریهش هیچ توجهی نداره پس ازفلسفه شنیدنم هیچی عایدش نمیشه.اگرم خواستارهوای پاک هستین میتونید یه پروژه بزرگوشروع کنیدمث اینکه دنبال ماشینای جدیدباشیدیاکارخونه هایی که بدون آلودگی باشن....
شماازسرمحبت یادوستی حرف نمیزنیدفقط میخایدوظیفه تونوانجام بدید من بادختربودن ومحدودیتام وقتی ازسردل سوزی خاستم به یه آدم سیگاری کمکی کنم فقط بهش گفتم کاش بدونی اون کسی که داری بخاطرش دود میشی ارزششوداره یانه وچون موثرواقع شدبعدمدتها هنوزفراموش نکردم.درموردمانکنام بایداین نکتروبگم که اگه قراره این تووجودکسی باشه که با پوشش بد یه مانکن تحریک بشه مسلمادرگذشته کارخودشوانجام داده و نمیخادکه نگران چنین کسی باشی...

پاسخ:
پاسخ: آفرین.درسته.هیچ توجهی نداره.پس ماباید کاری بکنیم که به این توجه برسه.
مخاطبین ما متفاوت هستند و شرایط رویارویی و زمان هم فرق میکنه.یکی تذکر میخاد یکی تلنگر میخواد یکی توجه و یکی هک فلسفه.البته شما باید ببینی کدومش توی اون شرایط مؤثرتره و اینکه آیا قبلا بهش فکرکردی یا نه.
گمونم نوشته باشم که بدون تامل رفتم سمتش اما حالا که جمله شمارو شنیدم دفعه بعد اگه شرایط مهیا شد استفاده ش میکنم قشنگه
اینکار وظیفه ست درست.اما چرا همه انجامش نمیدن؟چون اهمیت نمیدن؟یا چون دوست داشتن و دلسوزیه که شما میگید رو ندارن؟
توی اداراتش هم یکی عشق داره و وظیفه ش رو انجام میده ولی دیگری از روی اکراه و از زیرکار در میره.پس نمیتونیم بگیم اینکار صرف وظیفه و رفع تکلیفه.
در مورد مانکن ها هم باید بگم پس شما شناخت کافی از انسان ندارید یا دارید و ما نمیدونیم که انقدر مطمان هستید همه یجورن.
انسانها با هم فرق دارن.اینکه یکی ممکنه با دیدن اون کنجکاو بشه و جرقه ای توی ذهنش ایجاد بشه که از نظر روانشناسی پسرها بدیهیه.دخترهارو نمیدونم.
اینم که یکی قبلا کارشو کرده باشه.خب.مشکل کجاست؟اتفاقا این تایید حرف ماست.کسی ممکنه قبلا کارش رو کرده باشه و الان ترک کرده باشه در نتیجه مستعد تره و ممکن با دیدن این،اون جرقه ها بیشتر باشه.اگه واضح نیست بیشتر توضیح بدم.ممنون از نظرتون
در ضمن ربط ضرب المثل اول نظرتون رو با موضوع نفهمیدم
۲۶ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۴۳ ی استکان چای
به این میگن حرف حساب ..

ممنوون .
هر کار رو باید از راه درستش انجام داد. از جمله نصیحت.
میتونی با رفتار خوب بدترین آدم رو خوب کنی و یا با رفتار غلط آدمی رو که لب مرز خوبی و بدی قرار داره برای همیشه بد کنی.
مشکل ما اینه که اکثر موارد برخورد بدی میکنیم و بجای اینکه طرف رو به راه درست راهنمایی کنیم، ناخواسته هُلش میدیم تو مسیر اشتباه.
میشد همون شب اونا رو ببرین کلانتری، ولی مطمئنا کینه به دل میگرفتن و بعدا بدتر از این کارو میکردن.
اما شما درست عمل کردین.امیدوارم حرفتون رو گوش کرده باشن.
سلام وب خیلی خوبی دارید!عججبب ولی بازم همه چادری ها مثل هم نیستن.یاعلی.
سرخ میشوی وقتی میشنوی دوستت دارم...
زرد میشوم وقتی میشنوم دوستش داری...
چهارشنبه سوری به راه انداخته ایم ...سرخی تو از من!زردی من از تو!
سایت قشنگی داری!
با تبادل لینک موافق بودی بهم خبر بده
آبروی هرچی چادریه بردن این چه وظعشه
شرمندم خانوم فاطمه زهرا

همه روبه راه راست هدایت کن
درضمن آقای
بـــــــــــــــــــــــرادر
هه
زیادی غرورت نشه
میخوری زمین

پاسخ:
پاسخ: خدانکنه مغرور بشیم.نه بابا ما کی باشیم که بخواهیم به راه راست هدایت کنیم.ممنون از تذکرتون.
هه
خداکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی