پیام مهربانی

مشخصات بلاگ
پیام مهربانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ

خاطره

این خاطرات رو هم سر فرصت و کم کم تایپ میکنم و قرار میدم انشاالله.

 

کتابخانه 

 اردوی دماوند

بهشت زهرا 

 اتوبوس

اتوبوس۲

همسفر

هنرستان

ظهر عاشورا۹۱ (۱)

 ضریح امام حسین(ع)

ظهر عاشورا۹۱ (۲)

ظهر عاشورا (۳)

 

شب جمعه ها                                      

نظرات  (۹۶)



خوش بحالتون...

کاش منم میتونستم مثه شما باشم...دوروبرم پره از بی حجابی و...
سلام علیکم
یا رسول الله! مثل تو دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد، اما با تکرار صلوات بر تو، نور حضورت را در قلب خود احساس مى کنیم.

امام علی علیه السلام به هنگام تطهیر بدن پاکیزه پیامبر (ص) اینگونه دردمندانه ناله سر می دهد که: پدر و مادرم بفدای تو باد ای رسول خدا همانا با مرگ تو رشته ای از نبوت و احکام الهی و اخبار آسمانی بریده شد که با مرگ دیگران (سایر پیامبران) بریده نگردید .

الفاتح با افتخار با نام "پیام مهربانی" مزین گردید، شما نیز می توانید با نام الفاتح یا عاشورا مکتب عشق و ایثار و شهادت لینک دهید، در مجالس اهل بیت(ع) ما را هم به یاد داشته باشید، خداوند اجرتان دهد، خدا یار و نگهدارتان، محتاج دعای جمله خوبانم
۲۱ دی ۹۱ ، ۱۷:۴۸ وبلاگ بزرگ یاران امام زمان عج
. ______________&&&____&&&
______________&&&____&&&
______________&&&____&&&
______________&&&____&&&
______________&&&____&&&
&&&&&&&______&&&____&&&
&&&&&&&______&&&____&&&
_____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&&
_____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&&
&&&&&&&&&&&&&&&_ __________&&&_________&&&
&&&&&&&&&&&&&&&____________&&&_________&&&
_______________________________&&&________&&&
______________________________&&&&&&&
۲۱ دی ۹۱ ، ۱۷:۵۴ آزاده(راز موعود)
سلام
خاطره ای که نوشتین جالب بود ولی احساس نمی کنین این جوری مستقیم گفتنش اشتباه باشه؟یا برخورد مستقیم داشتن؟ببینین من یادمه در زمان پیامبر یکی از مردم کنار ایشون داشتن وضو میگرفتن ولی وضو گرفتنشون اشتباه بود به خاطر همین ایشون به جای اینکه به طور مستقیم به اون مرد بگن که داری اشتباه وضو میگیری اومدن جلوی اون مرد خودشون وضو گرفتن که اون مرد خودش متوجه اشتباهش شد.
ببینین من به این نتیجه رسیدم که هر چیزی رو که بخوای به طور مستقیم و با زور به کسی بگی جواب نمیده و امر به معروفت باید غیر مستقیم باشه مثلا همین حجاب که شما گفتین. مردم ما مردمی هستن که به تازگی مدگرا شدن یعنی مدل مو یا لباسی که توی بازار مد بشه اونا استفاده میکنن پس چه قدر خوبه به جای اینکه بیایم بهشون به زور بگیم که خانم این لباس تنگ یا کوتاه یا این مدل مو چیه و بندازیمش توی ماشین گشت ارشاد بیایم از بوتیک های لباس شروع کنیم و مانتوی ایرانی با طرح ایرانی بزنیم.
به قول استاد رائفی پور وقتی چیزی رو می خوای از کسی بگیری باید یه جایگزین کنارش بذاری مثلا اگه می خوای لباس های تنگ رو از آقایون بگیری قبل از اینکه این کارو بکنی بیای یه مدل لباس اسلامی به جاش مد کنی که تقریبا یک سال پیش یه همچین اتفاقی افتاد.
ولی بازم خیلی خوبه که هنوزم کسایی مثل شما هستن که به فکر امر به معروف و نهی از منکرن. لینکتون کردم شما هم منو با اسم راز موعود لینک کنید
یا مهدی
۲۱ دی ۹۱ ، ۲۰:۳۷ جواب برای راز موعود
سلام
مستقیم داشتن شاید اشتباه باشه اما مستقیم دادن نه. و اگه اینکار عمومی بشه و از حالت سازمانی به مردمی تبدیل بشه خیلی موثره و هدف ما هم همینه.
روشی که مثال زدید هم یکی از روش هاست که بسته به شرایط میشه ازش استفاده کرد.
خود پیامبر(ص) هم جاهایی تذکر مستقیم میدادن.
در اینگونه موارد ما نمیتونیم یک روش مقابل اون رو بکار ببریم(خودم رو عرض میکنم) اما قبول دارم روش های غیر مستقیم برای این موارد وجود داره که بنده هم از اون ها غافل نبودم و اگر فرصت کنم و خداوند عمری عنایت کنه،در خاطرات بعدی که آپ کنم خواهید دید.
حرف شما در مورد مد هم درست است اما از توان بنده خارج است که طراحی لباس و .. کنم.
تنها میتونم ازشون استفاده و دیگران رو تشویق به اینکار بکنم.در یکی از پست ها تحت عنوان چرا فقط حجاب؟ هم اشاره کردم که اینکار(جایگزینی) از مصادیق نهی از منکر هست و لازم بهش توجه بشه.
متشکرم.لطف دارید.لینک شدید.
۲۳ دی ۹۱ ، ۲۰:۰۴ حجاب بی حجاب
سلام مطالبت عالی بود همش رو خوندم ولی .......
۲۴ دی ۹۱ ، ۰۶:۲۹ وبلاگ بزرگ یاران امام زمان عج
سلام داداش کار خوبیه ولی خوب نباید از کنارشون رد بشی و بگی خانوم حجابت رو رعایت کن.با ملایمت و نرمی برخورد کن.
اول بهش بگو اگه حجابش رو رعایت نکنه شاید مورد اذیت دیگران قرار گیره مردم نگاهت میکنند و ...
بعد بهش بگو ببین اگه حجابت رو رعایت کنی بهتره نه کسی بهت کار داره و نه مورد اذیت قرار میگیری این طوری به نظر من بهتره.
موفق باشی
در پناه امام رضا ع


جواب:
سلام
با تشکر از نظرتون دوست عزیز باید بگم که قبلاَ در مورد همه اینا فکر کردم.حرف شما درسته اما اول اینکه شرایطش فراهم نیست چون خیابون جای مناسبی برای بحث کردن و قانع کردن نیست.اینکار احتیاج به محیط و شرایط و مقدمه و ..داره.
و ممکنه شخص آمر به معروف،توانایی و اطلاع کافی رو برای قانع کردم نداشته باشه.
از طرفی اگه همین تذکر ساده ی گذری چندکلمه ای همه گیر بشه،اگه من بگم،شما بگی،دیگران هم بگن،اونموقع هست که یا تاثیر مستقیم میذاره یا طرف به فکر این میفته که خودش بره دنبال دلیل و فلسفه و فایده حجاب.اینطوری شرایطش هم راحتتر فراهم میشه.البنه همین هم باید در مرحله اول با ملایمت باشه.
بازم ممنون از اظهار نظرتون به امید اونروز...
سلام هر سه مورد را خوندم انصافاً جالب بود امیدوارم موفق باشید
شما را لینک کردم ، خوشحال می شوم شما هم لینک کنید
نظر برای خاطره 16:
سلام.
جامه اسلامی به افرادی مثل شما نیاز داره.اجرکم عند الله
۰۵ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۴۹ نغمه های انتظار
خاطره5)
سلام دوست عزیز
ممنون که افتخار داده بودید و به وبلاگم اومده بودید .وبلاگ زیبا و پر محتوای دارید . ما چند مدت پیش یه گروه دوستانه بودیم که یه تحقیق صد ، صد و ده صفحه ای درباره امر به معروف و نهی از منکر و ارتباطتش با مهدویت نوشتیم . ولی اعتراف می کنم هنوزم که هنوز شهامت کامل رو تواین مسئله ندارم ، یاد یه حدیثی افتادم که تو تحقیق استفاده کرده بودم که پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله و سلم فرموده اند : « بدرستی که خداوند متعال دشمن می‌دارد مؤمن ضعیفی را که دین ندارد . پرسیدند : مؤمن ضعیفی که دین ندارد کیست ؟ فرمود : کسی که نهی از منکر نمی کند . »
خوش به سعادتتون که این شهامت رو دارید
با افتخار لینکتون می کنم
موفق باشید
یاحق


سلام.متشکرم.لطف دارید.
امبدوارم خدا این شهامت رو به همه ی مؤمنین،علی الخصوص شما که انگیزه ی بیشتری دارید عطا کند و شاهد روزی باشیم که این کار دیگر احتیاج به شهامت نداشته باشد.
سلامت باشید
خاطره5)
سلام
من خوندم...
فکر کنم وقتی شما صداش زدین فهمیده که چکار دارین به خاطر همین بوده مدام یه سری داستان رو براتون می گفته...
ولی خدا اجرتون بده
اگه آدمای شبیه شما بیشتر بشن و رفتار ماها بهتر فکر نمی کنم از این مشکل دیگه پیش بیاد...

موفق باشین


سلام.ممنون.لطف دارید
سلامت باشید
مشهد باحال بود . . .
خاطره5)
سلام
ممنون از حضور و دعوتتون!
داستان جالب و شیریتی بود و خیلی خوب نتیجه گیری کرده بودید هر دو جنس زن و مرد باید در ایجاد و تقویت عفت عمومی جامعه به وظایف خود پایبند باشند.
۰۵ اسفند ۹۱ ، ۱۸:۲۴ وبلاگ بزرگ یاران امام زمان عج
خاطره5)
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایچقدر طولانی بود.داداش برای دفعه بعد خلاصش کن یا به قول دوستم اخرشو بگو.
دمت گرم کار خوبی کرده بودی.ایول


چشم.حتماً.مرسی دوست عزیز
خاطره5)
در مورد شکلک گزاری مرد نامحرم از نوع زننده در کامنتها برای زنان نامحرم هم اگر مطلب بنویسید بد نیست. گاهی اوقات رسم و رسوم بعضی از نقاط کشور شاید در مورد مسئله ای موردی نداشته باشه ولی در یه نقطه ی دیگر از کشور مردم نسبت به اون موضوع حساسیت و تعصب بیشتری داشته باشند. البته حکم خدا ارجحیت دارد.
خاطره5)
سلام...
زیبا بودن...خوشمان آمد...

به وب منم یه سر بزنین..
خاطره5)
سلام ممنون از دعوتتون
عالی بود
امر به معروف کار بسیار مشکلیه ، در واقع می شه گفت که شرط مسلمونی به همین امره
کمتر پیش میاد که کسی مقیید به این امر باشه
خداوند شما رو در این راه پایدار و به ما توفیق امر به معروف رو عطا کنه
موفق باشید



سلام.متشکرم.سلامت باشید
۰۶ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۵۰ منجی سلام..
خاطره5)
سلام
===
آقای محترمی به دختر خانوم بی حجابی گفت : چرا موهاتو گذاشتی بیرون و خودنمایی میکنی ؟!
دختر گفت : میخوام شوهر واسم پیدا بشه یکی باید خوشش بیاد تا ....
آقا گفت : شوهری که با چند تا تار مو پیدا بشه شک نکن که با رژ لب یه نفر دیگه هم میره... مدرکش هم : دادگاههای خانواده!
۰۶ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۲۸ نگاه منتظر
خاطره5)
وردى بخوان قرار دل بى شکیب را


اشکى ببار سنگ مزار غریب را

سلام خیلی اموزنده و جدید بود ممنون از شما موفق باشی
خاطره5)
سلام خدا قوت
انشالله هم در این دنیا و هم در آخرت با ائمه اطهار محشور بشید
امر به معروف و نهی از منکر خیلی بحث ظریفیه مخصوصا تو این روزگار که آدمها خیلی حساس هستن و روحیه نقد پذیری کم شده.
به نظر من آدم اول باید رو خودش کار کنه تا حرفش با عملش بخونه اون وقته که اگر به دیگران تذکری هم بده 100%خدا کمک میکنه و بر دل دیگران هم میشینه
...................................
خیلی پست خوبی بود موفق باشید


سلام.ممنون از راهنماییتون.
خاطره5)
سلام...این خاطره هم مثل بقیه جالب بود...ممنون
یا علی
خاطره5)
سلام
همه مطلبهاتون رو خوندم خیلی خوب بودند.
خواهرم؛ ای سراپا الماس!
قدر خود را بشناس!
با حجابت، پاسدار گوهر جان باش
حرمت خون شهیدان را نگهبان باش.
موفق باشید انشاءالله
یاعلی
۰۶ اسفند ۹۱ ، ۱۹:۱۳ نغمه های انتظار
سلام
ممنون که قدم رنجه فرموده بودید .
.خوشحال میشم اگه از تجربیاتتون استفاده کنم . من هم اگه کاری از دستم بر بیاد مضاعقه نمی کنم . البته باید این رو هم بگم تا جای که بتونم سعی می کنم شهامت رو داشته باشم ولی قبول کنید بعضی جاها آدم کم میاره .
خوشحال میشم اگه با نظراتتون من رو کمک کنید
موفق باشید
یاحق


سلام.بله قبول دارم.بعضی جاها شهامت کار دست آدم میده.شهامت یکی از فاکتور هاست.فاکتور های دیگه ای مثل عقل،بصیرت،زمان و مکان شناسی و ... دخیل هستند.
در حد توان در خدمتیم
سلامت باشید
خاطره5)
سلام بازهم مثل همیشه عالی بود .موفق باشین.
بسیار عالی خاطرات زیبا و آموزنده ای بود امیدوارم ما نیز در جهت انجام این فریضه بر اساس چارجوب اسلام همانند شما گام بزرگی برداریم در آن زمان است که خواهیم دید نود درصد مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه مان حل می شود دعا بفرمایید خدا راه درست را در چنین مواقعی جلوی پای ما قرار دهد.


سلام.ممنون.لطف دارید.گام های ما همچین هم بزرگ نیست.ما سرباز جزئی بیش نیستیم.
موفق باشید.محتاجیم به دعا
خاطره5)

هزارو سیصد آفرین
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۱۵ فاطیـــــــــــــــــــ ـــــما
سلام
وبلاگ پرمحتــــــــــــــــــوایی دارین خوشـــــــــــــــــــم اومد مرسی
خاطره چهارم که نقل قول بود را کاشکی ابتدا درشتتر مینوشتی که از فرد دیگریه ، کمی گیج شدم
ولی هر دو داستان قشنگ بود
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۱۰:۳۰ مسیحا مهرداد
سلام از نظر خیلی خوبت ممنون از امروز میخوام شروع کنم خاطراتت و بخونم


سلام.ممنونم
سلام علیکم
بر مزار من تفکر کنید، زیرا تفکر عالیترین راه به مقصود است. شهید احمد چراغی

هشتم اسفند سالروز شهادت علمدار خمینی(ره)، شهید حاج حسین خرازی (1365) گرامی باد.

لذت زخم شهادت نه تو دانی و نه من ، داند آنکس که ز مینای جنون مدهوش است.

زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) و بهره گیری از الطاف و برکات و آثار وجودی آن بزرگ ذخیره الهی برای نجات بشریت، درست نقطه مقابل توطئه ها و انحرافاتی است که دشمنان اسلام و نجات انسانها سعی می کنند اشاعه بدهند، در بهترین و عالی ترین حالات برای آن نازنین دعا کنیم، محتاج دعای جمله خوبانم
سلام
خوبی؟
خاطره ی 5 رو خوندم کارتون عالی بود، اما به طرز بدی یه دستی خوردین ازش! من فکر میکنم یه وقتایی طرف مقابل بهت میفهونه که اهل خوب شدن نیست...البته امیدورام روش تاثیر گذاشته باشه
یا علی


سلام.متشکرم.شاید ما رو دست انداخته باشه اما ما حمل بر اعتماد کردیم و حتی اینو بهش گفتیم.حداقل اینه که متوجه شد جامعه ول نیس.
خوب شدن هم اون لحظه اتفاق نمیفته.ممکنه حرفای ما تو ذهنش بمونه و بعد ها با یک سری اتفاقات دیگه کنار هم قرار بگیرن و نتیجه خوبی بدن
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۲۳:۰۱ ˙·٠●❤ جوان عاشق ❤●٠·˙
سلام

خاطرات جالبی دارید
البته همشونو نخوندم.

راستی کپی از مطالب ما هیچ ایرادی نداره به شرط یه صلوات
سلام.چقدر زیبا بود.
۱۱ اسفند ۹۱ ، ۰۸:۰۹ ترنم ولایت
متشکرم وب خوبیه ولی من فکر می کنم بیشتر رو راهکارها مانور بدید بهتر باشه مثلا چند نمونش میگم مثل:
1. بدونیم که کار فرهنگی زمان بره
2.در خانواده افراد نیازمند به امر به معروف ونهی از منکر رو شناسایی کنیم
3.بزرگتر های فامیل وکسانی که اثر گذارند در فامیل را شناسایی منیم واز اتنها هم کمک بگیریم
4.خودمان به بزرگتر ها احترام بگذاریم وسعی کنیم با همه مهربان باشیم تا آنها به ما اعتماد واطمینان ژیدا کنندتا حرف ما یا همان امرونهی ما اثرگذار باشد
5.احوالژرسی کنیم از اقوام وسعی در حل مشکلات انها کنیم تا بدانند که ما واقعا به انها علاقه مندیم تا حرف ما اثر گذار باشد
6.علایق انها را شناسایی کنیم ومتناسب با همان از در امرونهی وارد شویم
7. مثلا اگر در مسئله ای کم حجاب یا بی حجاب است در تولد ها وغیره مثلا ساق فجوراب بلند وغیره کادو ببریم
وخیلی از نکات دیگر که خیلی جای بحث دارد
از تبادل لینک با شما خوشحال می شوم


سلام.هدف از بیان خاطرات ارائه راهکار هاست.
متشکرم از نظر و پیشنهادتون
سلام
خاطره 1و4و5 را خواندم خوب بود موفق باشید
ممنون از اینکه به وب ما سر زدید و نظر دادید.
خیلی کار خوبیه منم دوست دارم انجام بدم ولی راستش هم شجاعتش رو ندارم ... هم قبلا فکر میکردم که تذکر زبانی فایده ای نداره اما با این خاطره هایی که شما نوشتین میخوام کم کم تمرین کنم....راستش من خودم تو خونه این کارو انجام میدم چون متاسفانه یه مورد هست که احتیاج به نهی از منکر داره و خوب حرفای منم گاهی تاثیر میذاره ولی نه زیادخلاصه دارم سعی میکنم که نهی از منکرو انجام بدم......خدا کمکم کنه
التماس دعا
۱۴ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۴۷ چرا تنهایی
خاطره6)
سلام.ممنونم
خاطره6)
بسیار عالی شما بر اساس و چارچوب امر به معروف عمل کردین
البنه الاعمال بانیات فکر کنم چون شما نیت خوبی دارید خدا هم به شما کمک میکنه و الا ممکن بود خیلی اتفاق های متفاوت دیگری بیفتد که نتیجه مثبت به همراه نداشته باشه الحمد لله مفید واقع شد.
چند روز پیش مسئله ای پیش اومد و متاسفانه بنابر شرایط نتوانستم کاری انجام دهم همچنین زمان برای برای تصمیم گیری بسیار اندک بود امیدوارم با استفاده از تجربیات شما از این به بعد من هم بتوانم به این وظیفه درست عمل کنم
ممنون


سلام.متشکرم.
ما هم امیدواریم.
خاطره6)
سلام
ممنون از دعوتتون
راستش من وسطای متن که رسیدم یاد این جمله افتادم که خدا وقتی انسان رو آفرید انسان توجیه رو برای خودش درست کرد تا...
به نظر من آدم نباید به هر قیمتی خرج زندگی شو در بیاره
اما کار گیر آوردن برای یه جوون اونم تو این اوضاع کار قشنگیه
اجرتون با ارباب


سلام.متشکرم
خاطره6)
سلام. عالی بود.هم کار شما. هم کار آقا پسر که با شما همکاری کرده.

البته فرصت شغلی زیاده .میدونم خیلی سخت میشه آدم واردشون بشه ولی نشد نداره.این همه سختی و دلهره و ترس از پلیس و ... رو تحمل می کنن ولی سختی کار کردن و ... رو نمی تونن.

امیدوارم این روحیه (امر به معروف و نهی از منکر )در همه ایجاد بشه.

البته جوونهای ما هم باید یکم مرد باشند.


سلام.متشکرم.ما هم امیدواریم.
جمله ی آخرتون هم قابل تأمله...!
خاطره6)
سلام
جالب بود ،اما شاید فقط این آقا منطقی بودن و با شما مجادله نکردن!!!!شاید هرکس دیگه بود کار به دعوا میکشید.!
ولی امید وارم که همه قدرت امر به معروف ونهی از منکر رو داشته باشن،اینجوری دنیا بهشت میشه


سلام.متشکرم.
منم برای احتیاط و مقابله با خطر با خودم پشتیبانی بردم.
ما هم امیدواریم
خاطره6)
از طرز فکرتون توی این سن واقعا خوشحال شدم. حتی خیلی متعجب شدم


چرا متعجب؟!
سلام من هر 6تا خاطره رو با دقت خوندم...کاش هممون به این قدرت برسیم ولی به یه چیز هم سخت اعتقاد دارم که خدای مهربون بی شک بخاطر نیت خیرتون مدام بهتون کمک میکنه.... در ضمن برای خاطره 6 چه روش جالبی در پیش گرفته بودین ها که اونم با لطف خدا جواب داده...به امید موفقیت های بیشترتون...خوشحال میشم شما هم نظرتون رو دقیق راجب وبم بدین


سلام.متشکرم.
بله قطعاً خدا یاری میکنه.امیدوارم همیشه نیت هممون خیر و خالص باشه
خاطره6)
سلام ممنون داداش از دعوتتتون خیلی عالی بود
امر به معروف شرط اصلی ایمانه ولی کمتر کسانی هستن که این مهم رو انجام بدن امیدوارم خداوند تو این راه کمکتون کنه
خاطرات رو یه کم کوتاه تر بنویسی بهتره جزئیات رو حذف کن
با افتخار لینکت کردم اگه لایق دونستی با عنوان تشنه لب لینکم کن
در پناه حق یا علی


سلام.متشکرم.
خیلی سعی میکنم کوتاه باشه اما همونطور که میدونید کار فرهنگی زمان بره و امر به معروف هم جز این نیس.میترسم اگه خیلی حذف کنم آموزندگیش از بین بره چون هدف ارائه ی راهکار با بیان مصداق هست.
۱۶ اسفند ۹۱ ، ۰۵:۱۷ مسیحا مهرداد
خاطره6)
سلام خیلی قشنگ وجالب بود خیلی ممنون از داداش گلم واقعا دست مریزا


سلام.متشکرم
۱۶ اسفند ۹۱ ، ۰۶:۴۸ وبلاگ بزرگ یاران امام زمان عج
خاطره6)
مثل همیشه عالی بود.

بهار بـی تـو نگردد بهار، یا مهدی!
قرار بـی تـو نگیرد قرار، یا مهدی!

بــه انتظــار قســم،ای امـام منتظران!
ز مرگ سخت تر است انتظار ،یا مهدی!

مسیـح ِآل محمـد! بیـا که بی تو شده
تمـام ِ زندگی ام احتضار، یـا مهدی!

بیا که بی تو روان است خون دل هر شب
ز چشم عاشق شب زنده دار یا مهدی!

بیا و پاک کن ای دستِ حق، به جای علی
سرشک ِ فاطمه را از عـذار ، یا مهدی!

صـدای ناله ی مـولا ز ِ چـاه مـی آید
بکش به یاری ِ او ذوالفقار ، یا مهدی!

هزار سال فزون است کز برای حسین
تویی به صبح و مسا اشکبار، یا مهدی!

چه میشود به کنار ِتو با تو گریه کنم
برای عمه ی تو زار زار ، یا مهدی!

هنوز پرچم ِ سـرخ ِ حسین مـی گوید
کجاست حجت ِ پروردگار یا مهدی ؟!

تو دستِ شیعه در این پرتگاهِ کفر، بگیر
تو پا به دیده ی میثم گذار یا مهدی!

اللهم عجل لولیک الفرج


سلام.متشکرم بابت شعر
خاطره6)
سلام و نور

برام جالب بود

خیلی جالب
مسیرتان خورد به خرابه من هم سری بزنید
التما3 2آ
خاطره6)
سلام
میدونین چیه؟
حرفای شما و خاطراتتون آدمو امیدوار میکنه...من واقعا به وجد میام ! به خصوص داستان دی وی دی که فوق العاده بود کارتون*
اجرکم عند اللهــور
به امید ظهــــ


سلام.خدارو شکر.پس قدمی بردارید.
ممنون
خاطره6)
سلام عالی بود اجرکم عندالله.
من هم مثل شما بدون حرکت نیستم و نمیتونم منفعل باشم. امیدوارم خداوند کمکمون کنه .با دیدن وبتون تصمیم گرفتم یک وب با عقاید شخصی و مذهبیم بزنم.موید باشید و برقرار


سلام.کار خوبی میکنید.موفق باشید.
خاطره6)
سلام
احساس تکلیف شما در برخورد با این مسئله قابل تقدیر هست. ولی فکر میکنید چند در صد از مردم بتونن با دادن قول کار به اشخاص ناهنجار ، اونا رو از ارتکاب منکر بازدارند؟! طرف باید بقدری به منفور بودن کارش معتقد بشه که حتی با از دست دادن جونش هم حاضر نشه مرتکب منکر بشه چه برسه به بی پولی و .... تصمیم شما در مورد عدم اطلاع رسانی به پلیس خوب بود و باعث جلب اعتماد طرف و اثبات حسن نیت شما میشد البته این در شرایطی است که مطمئن شدید فرد مورد نظر با شما همکاری خواهد کرد . در غیر اینصورت حضور پلیس الزامیست.. ولی نظرتون در مورد عملکرد پلیس کمی نا عادلانه بود .بسیاری از افراد مبتدی در انجام جرم و ... با حضور در کلانتری و برخورد با پلیس کلا پشیمان میشوند. پلیس در چنین مواردی کمترین کاری که میتواند بکند پیگیری و شناسایی منبع پخش سی دی ها و اقدام مناسب در این زمینه هست. شما نیز میتوانید کار خودتون رو تکمیل کنید به این شکل که با جلب اعتماد طرف مقابل آدرس محل پخش سی دی ها و عوامل مربوطه را شناسایی کرده و در اختیار پلیس قرار دهید تا با این کار از ناهنجاری افراد بیشتری جلوگیری کنید.
موفق باشید.


سلام.ممنون
حرفاتون صحیح
ما شاید نتونیم اعتقاد مردم رو بطور کامل اصلاح و تقویت کنیم ولی میتونیم یعنی بیشتر مسئولین میتونن با بسترسازی برای اشتغال جوانان،مانع گرایش به مشاغل کاذب و مخرب بشن.
بله.حتماً،این قصد رو داریم.
خاطره6)
ممنون
خاطره6)
سلام
خاطره خیلی خوبی بود شما به اون دی وی دی فروش خیلی کمک کردید خدا خیرتون بده.کار خیلی خوبی میکنید که خاطرات امر به معروف و نهی از منکر رو تو وبتون مینویسید اینطوری خیلی ها هم تشویق میشن و دل و جرات پیدا میکنند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.
انشاالله که دراین راه موفق باشید
خیلی ممنون


سلام.لطف دارید.
امیدوارم همینطور باشه.متشکرم
سلام دوست عزیز...
آفرین به این احساس مسولیت...خیلی کار خوبی کردین، جای بهترشم اینه که یه دوست خوب داری که با وجود سختی کار همیشه همراه و کمکته... انشالله همیشه موفق باشید...
از وقتی میام خاطراتتو می خونم سعی میکنم نسبت به مساله امر به معروف سختگیرتر باشم...
این که برای اون جوون به فکر کار بودید و براش یه کار پیدا کردید خیلی ایده خوبی بود


سلام.متشکرم.نظر لطفتون هست.
امیدوارم همراهی دوستام همیشگی باشه!
امر به معروف مساله نیست،وظیفه ست و حتماً منظور شما از سختگیری،توجه کردن و اهمیت دادنه.
موفق باشید
خاطره6)
داستان جالبی بود
خدا قوت


داستان نبودااا.واقعیه.
خاطره6)
یادته قبلا شنیده بودیم که خدا میگه
یه قدم شما بیا ، ده قدم من میام
این تاثیری که میذاره اون ده قدم خداست
پس مطمئن باش خدا همراهته که اگه نبود جواب نمی گرفتی


درسته
خاطره6)
سلام علی رضا جان
امر به معروف اصلی هست که کمتر کسی بهش توجه میکنه مثل خود من
خدا خیرت بده
درمورد اینکه دودل شده بودی ک چرا ب پلیس نگفتی خواستم بگم قانون دست نوشته ی انسان هست پس صحتش 100% نیست
به قول خودت به پلیسم میگفتی نهایتش بازداشت و دردسرهایی ک برای خوانوادش بوجود میومد
اما الان خیالت راحته که ی نتیجه چه کم چه زیاد گرفتی
ممنون


سلام.متشکرم.
خاطره6)
سلام.......

واقعا کارتون درسته.........

آفرین به این اراده و شجاعت....ماکه میترسیم یه همچین کارایی کنم....


سلام.
یه پست در مورد ترس این کار دارم ولی وقت نمیشه کاملش کنم.
سلام
خوب یکی یکی بذارید خاطرات رو مام وقت کنیم بخونیمشون ماجرای مشهد و دی وی دی فروش رو خوندم جالب بودن


سلام.یکی یکی میذاریم دیگه.ممنون
سلام خاطر 6 رو خونده بودم
خوب بود سرشار از وظیفه شناسی بود
حالا واقعا کار براش پیدا کردید؟


سلام.بله.تمام مطلب واقعی ست.ممنون
نمی دونم اگه یه چند تا سی دی پ*ورن رو از یه دست فروش بگیریم، می تونیم از میلیون ها فیلمی که تو اینترنت فت و فراوونه جلوگیری کنیم؟آیا اصلا واژه ی جلوگیری به جاست؟
کاش امر به معروف و نهی از منکر رو تو حیطه های دیگه انقدر اورژانسی به کار ببریم.
کاش اول به خودمون یاد بدیم که چه چیزایی جامعه مون رو به این گنداب و رخوت زدگی سوق داده؟ پ*ورن؟
کاش می فهمیدیم انحراف به چیزای دیگه اطلاق می شه، کاش می فهیمیدیم که چقد ساده لوحیم که به این کارا هم می گیم امر به معروف و بعدش یه حس عجیبی درمون ایجاد می شه که می گه: به به من چه آدم خوبی هستم و پیش درگاه الهی مقبول!!!!
نه دوست عزیزم...هزار بار حاضرم ببینم بچه هام فیلم پ*ورن ببینن اما هم رو قضاوت نکنن، هزار بار حاضرم تن به استمنا بدن اما بدونن حق زوووری نیس...
کاش انقد کپک نبودیم....


کمی پایین تر پاسخ داده شده
۲۱ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۳۸ علیرضا.ن(پاسخ به موجود2)
5)در مورد کارهای زشتی مثل قضاوت کردن بی مدرک و زوری گرفتن حق و ... با شما هم عقیده هستیم،اما وجود اینا باعث نمیشه که ما از بقیه کارها غافل بشیم.
مثل اینه که بگیم مثلاً چون اونور کشور دو نفر همدیگه رو کشتند، ما اینجا جلوی دونفر که به هم ناسزا میگن یا غیبت هم رو میکنن نگیریم.
6)به احتمال زیاد شما به خاطر وجود حیایی که ذاتی انسان هست و بین پدر و فرزند هم به شکل ویژه ای وجود داره،حاضر به دیدن اون کارها نخواهید شد و این فقط حرف هست.
7)در ضمن دوست عزیز! بنظرتون بعضی حرف های شما مثلیا همون قضاوت کردنی نیست که شما به بدی ازش نام بردید؟
موفق باشید.مجدداً سپاسگذارم.
۲۱ اسفند ۹۱ ، ۱۳:۳۸ علیرضا.ن(پاسخ به موجود1)
سلام دوست عزیز.ممنون از حضور و نظرتون.کاش با عفت کلام بیشتری نظر میدادید،اما بهرحال نظرتون برای نمایش تایید میشه تا هم آزادی بیان وبلاگمون زیر سؤال نره و هم دیگران در خصوص عقیده شما اظهارنظر کنن.
1)نه.قطعاً نمیتونیم از اون میلیون ها فیلمی که شما میگید جلوگیری کنیم،اما از همون چندتا که تونستیم.
تونستیم از گناه یا انحراف عده ای هرچند قلیل و در بلند مدت عده ی بیشتری جلوگیری کنیم.
اگه شما آیه رو باور داشته باشید،میبینید که میتونیم.
در مورد جلوگیری هم شما اگه واژه بهتری میدونید بگید.
2)وظیفه ما مردم عادی امر به معروف و نهی از منکر در مواردی هست که بهش برمیخوریم.اون موارد دیگه ای که شما میگید احتیاج به کار اورژانسی داره،مصلحینی نیاز داره که وظیفه شون این باشه.
3)البته گنداب و رخوت در زندگی قابل تعمیم نیست و این نظر شخصی شماست.
اما در مورد جامعه خب عوامل زیادی هست که من جامعه شناس نیستم بخوام بیانشون کنم.اما منطقیه که اگه از بدی ها نهی بشه،خوبی ها نمود پیدا میکنه و مشکلات حل میشه.
اونی هم که شما گفتید یکی از عوامله بده که تاثیرات به شدت سوئی داره که اینجا مورد بحث نیست.
4)ما نمونه ای از انحراف رو فهمیدیم و اون کاری که هم خداوند ازش نهی کرده و هم باعث غفلت از اون میشه؛ و منکر نیستیم که انحراف به چیزای دیگه هم اطلاق میشه.
ما ساده لوح نیستیم؛ما بنا به کلام خالقمون که امر به معروف و نهی از منکر رو در ردیف ایمان و در کنار نماز و زکات و دیگر واجبات به حساب آورده و بیان کرده؛ و بنا به رفتار فرستاده ش که مصادیق معروف و منکر رو به ما شناسونده، دور کردن یک ینده رو از کار بد و دعوت و راهنمایی اون به کار خوب رو مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر میدونیم و طبعاً اون حس عجیبی که شما ازش یاد کردید،حس اطاعت از خالقه و خرسندیه انجام واجب اون هست که ایجاد میشه، نه حس تکبر و خودپسندی و خودبرتر بینی. ادامه دارد....
نمی دونم اگه به کار بوردن واژه ی پ*ورن باعث می شه عفت کلام زیر سوال بره، بنده بی قصد ازش استفاده کردم و واژه ی بهتری پیدا نکردم...
جوابتون رو خوندم و بابت اینکه با دقت بهش جواب دادید ممنون.
بنده با خوندن خاطره ی شما اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که چقدر تفکرات من تفاوت داره با ذهنی که خالق این متنه، چقدر اولویت بندی های من متفاوته...به هر حال از این تناقض لذت می برم:)
بابت انتقادی که به من شد در باب قضاوت سخت موافقم...می پذیرم...و اغماضی که اون بند از نظرم داشت رو تایید می کنم و عذر می خوام
موفق باشید
شما ک انقد ادعای مسلمونیت میشه اینو نمیدونی که امر ب معروف و نهی از منکر فقط مختص اعضای خانواده و فوقش دوستای صمیمیه؟؟؟
خوبه... یه تذکری هم به رییس جمهورت بده که نره مادر هوگو چاوز رو بغل کنه و اسلامی ک سنگشو به سینت میزنی زیر سوال ببره!
البته امر به معروف و نهی از منکر شما هم بهونه ای شد که به ناموس مردم تیکه بندازین!
جنبه داشته باش و نظرمو تایید کن


سلام.
ما جنبه داریم و نظرت رو تایید میکنیم ولی کاش شما هم وبلاگت رو میذاشتی که جواب رو برات بفرستیم.
ما ادعای مسلمونیمون نمیشه،ما مسلمون هستیم و میدونیم خداوند در قرآن گفته :
شما که میدونید بفرمایید کجای این آیه و آیات دیگه نوشته که امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص به خانواده و نزدیکانه؟
این یه اصل اخلاقیه که نتیجه ش بهبودی جامعه است اگه درست و همه گیر انجام بشه.
در مورد رئیس جمهور هم نظر نمیدم چون در صحت اون عکس تردید وجود داره و اگرم درست باشه قابل دفاعه.
یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر عدم ترتب مفسده است،یعنی گناه توش نباشه.
هیهات اگه ما بخواهیم به کسی تیکه بندازیم.
تذکر ما حرف رسمی و محترمانه ایه که با نیت خیرخواهی زده میشه.آیا شما این رو با تیکه هایی که انداخته میشه به قصد جلب توجه یا هوس رانی و ... یکی میدونید؟
پس بهتره در مورد تعریف تیکه و نیت کارها بیشتر فکر کنید.
در ضمن امر به معروف صرف تذکر به بدحجاب نیست که شما این دوتا رو باهم یکی میدونید و امر به معروف رو بهانه ی اونکار زشت تلقی میکنید.
با کمی واقع نگری میبینید ما اگه قصد تیکه انداختن برای رسیدن به اون اهداف ناپسند رو داشتیم،راه های بهتر و جملات بهتری وجود داره.
موفق و آگاه باشید
سلام واقعا عالی بود همه پست هاتون رو خوندم احسنت بر این کارهای زیباتون.
.موفق باشین .
اجرکم عند الله و التماس دعا*
سلام.شاید فکر کنی کار خودت ودوستات جالبه ولی من از این کارا اصلا خوشم نمیاد. من ی دختر هم سن خودتم توی ی خانواده ب کل مذهبی بزرگ شدم کسی عقاید و افکارشو به من تلقین نکرده.من خودم نماز و روزه و حجاب رو انتخاب کردم از همون موقع تکلیف...بنظرم آدما خودشون شعور دارن صلاح خودشون رو میدونن نیازی ب گفتن ما نیست ،اونی ام که رعایت نمیکنه کمبود داره میخواد جلب توجه کنه...ما آدما از اینکه بهمون تذکر بدن بدمون میاد لج میکنیم.ن اینکه با امر ونهی مخالفم ن ولی نباید آشکار باشه من خودم اغلب با نگاهم میفهمونم که کارش اشتباست
شاید سکوت و ی نگاه مبم از 100تا حرف وداد جوابش بیشتر باشه.


پاسخ:
سلام.
جالب بودنش به کنار،واجبه.
درسته آدما شعور دارن اما ممکنه در تشخیص اشتباه کنن.
زدن این حرف که گفتن لازم نیس،توسط شما که یه فرد مذهبی هستید بعیده.این کار بنا به سفارش قرآن و احادیث معتبره.
اگه اینطور ک شما میگید باشه،آدمای زمان پیامبر(ص)هم شعور داشتند،پس چه نیازی به راهنمایی های فرستاده خدا هست؟
شما دارید اصل هدایت رو زیر سوال میبرید.
لطفاً در این مورد کمی بیشتر فکر کنید و صرف اینکه خوشتون نمیاد تصمیم نگیرید.
آیه قرآن هست که چه بسا از چیزی خوشتون نمیاد اما به نفع شماست.
موفق باشید
خاطره7)
سلام
به نظر من کسی که اظهار مسلمونی و شیعه بودن داره باید تمام و کمال خودش رو با قوانین اسلام وفق بده در غیر اینصورت کارش بیشتر، شبیه (نعوذ بالله) تمسخر خدا و دین هست چون با این کارشون باعث بدعت در دین میشن و مردمان سایر مذهبها دین اسلام رو با ظاهر این افراد میسنجندو...
فکر میکنم در این مورد امربمعروف کارگر میشد و بی تاثیر نبود چون طرف، روحیه خوبی داشته با خوندن زیارت عاشورا.البته اگر بصورت تخصصی عمل میشد و غرور طرف هم جریحه دار نمیشد.در غیر اینصورت همون بهتر که اقدامی صورت نگیرد.
سلام داداش!!!
در مورد خاطره شماره 7 متوجه نشدم امربه معروفش کجاست؟؟


سلام.نافرجام بود دیگه
راستش من بچه هایی رو می شناسم که شاید از نظر حجاب ، حجاب کاملی ندارن امـــــــا دروغ نمی گن تهمت نمی زنند و...
و کسانی رو می شناسم با حجاب که تا دلتون بخواد فقط دل میشکنن وقتی به دسته اول می گم که اگه حجابتون رو رعایت کنید خودتون راحت ترین اسم دوستامو میارن میگن ک چقدر دلشون شکسته از کاراشون
به نظر من مشکل از دین داری ماست همین که حجابمون کامل باشه نمازمون اول وقت کافی نیست مهم اینه که ما تا می تونیم به کسی نگیم چی خوبه و... مهم اینه که دیگران خود جوش از ما اگه کار خوبی بلدیم یاد بگیرن


یه جا خوندم که اگه می خوای ثابت کنی که کارت درسته لازم نیست که بقیه رو نقد کنی

اما قبولم دارم که امام حسین هدفش چی بود و چرا...


سلام.درسته.امر به معروف با عمل یه مرحله جلوتر از زبان هست.
حجاب همیشه دلیل درست بودن نیس،اون عده هم خواسته یا ناخواسته مردم رو به حجاب و باحجاب بدبین میکنند متاسفانه.شما میتونید از همینا شروع کنید،امیدوارم روحیه حق پذیری داشته باشند.
خاطره7)
سلام
آره همه چیز به ظاهر نیست
ولی اینم نمیشه گفت که باید دل پاک باشه
من این حرفو قبول ندارم
خاطره 8)
سلام.خیلی خوب کاش همیشه یکی باشه تا به این پسرا تذکر بده تا متوجه کار اشتباهشون بشن ولی کار خیلی سختیه.
از طرف وب پله پله تا خدا و فاطمه فاطمه است
پاسخ:
پاسخ: سلام.کاش همه تذکر بدن.
سلام.من خیـــــــلی خوشحالم که پسرایی هستن که هنوز دست به کارهای نادرست نزدن.الان دیگه اکثرا......هستن.من به کاری شماکردین افتخارمیکنم.متشکر
پاسخ:
پاسخ: سلام.خواهش میکنم.این وظیفه ی همه س.ممنون
سلام.خاطره ی 8 رو خوندم.کار اونا که واقعا بد بود. شما هم خوب جلوشون در اومدین والبته این جور امر به معروف و نهی از منکر ها اغلب باعث درگیری و ...میشه که باید مواظب بود.
سلام
خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی زیبا بود . مطلب ((دختران مزاحم)) رو میگم .
البته -یقینا- همه ی خانوما هم این جوری نیستند ...
باتشکر

پاسخ:
پاسخ:
یقیناً.اما از خانومایی که اینطوری نیستند انتظار میره در برابر چنین رفتار هایی عکس العمل نشون بدند.
نمونه ش مراسم 29 فروردین ورزشگاه آزادی که دختر و پسر زدند و رقصیدند و بقیه تماشا کردند.اونم با هزینه بیت المال.
۰۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۰۲ دست نوشته های یک بسیجی دوران دفاع مقدس
تشکر
خیلی عالی بود ای کاش همه در امر به معروف ونهی از منکر روش وفکر شما رو داشتن
+
وقتی تو زندگیت ، زمین بخوری حتماً چیزی است که باید یاد بگیری

وقتی بیمار می شی ، حتماً جلوی یک اتفاق بدتر گرفته شده

وقتی دیگران بهت بدی می کنند ، حتماً وقتشه که تو خوب بودن خودتو نشون بدی

وقتی اتفاق بد یا مصیبتی برات پیش می یاد ، حتماً داری امتحان پس می دی

وقتی همه ی درها به روت بسته می شه، حتماً خدا می خواد پاداش بزرگی بابت صبر و شکیبایی بهت بده

وقتی سختی پشت سختی می یاد ،حتماً وقتشه روحت متعالی بشه

وقتی دلت تنگ می شه ، حتماً وقتشه با خدای خودت تنها باشی
۰۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۰۶ آزاده(راز موعود)
سلام
خاطره 9 خیلی جالب و تاسف بار بود
یه موقع هایی تو دانشگاه یا خیابون یه رفتارایی از بعضی دخترا می بینم که یه موقع هایی از دختر بودن خودم خجالت میکشم
قسمت تاسف بار داستانتون اون جایی بود که یکی از دخترا چادرش رو از کیفش در میاره واقعا ناراحت شدم.
یه زمانی میگفتن که زن و حجاب زن مثل رابطه صدف و مروارید هستن
یادمه یه دوستی میگفت: شما مرواریدی بی همتا هستید که باید از خودتان در قالب داشتن صدف نگهداری کنید و گرنه اگر صدف نباشد مرواریدی هم نیست و دگر .... ارزشی هم نیست
ولی الان تعداد صدفا خیلی کم شده.
کاش بتونیم به اندازه نیم درصدم که شده حضرت زهرایی باشیم
یا مهدی

پاسخ:
پاسخ: سلام.
بله،اون خانم هم اعتقاد به مصونیت داشتن حجاب داشت که اونکارو کرد.اما...!
سلام
خاطره 9 هم جالب بود. معلومه که مرور زمان باعث میشه شجاعت و جسارتتون در برخورد با ناهنجاری بیشتر بشه. فکر میکنم اینجا همون اتفاقی که باید بیفته،
افتاده. فقط اگر شما یکم زودتر عکس العمل نشون میدادید نتیجه اونچیزی میشد که شما میخواستید و... بعضی وقتا برای انجام کاری، سرعت عمل حرف اصلی رو میزنه.
موید باشید.

پاسخ:
پاسخ: سلام.خیلی ممنون.
بله و البته کمک خدا.
نمیدونم شاید حکمت این بود که اینطوری بشه.
خاطره 8 : حرکات شما شاید تند بوده ولی منفی نبوده و عاقلانه برخورد کردید البته چون طرف مقابل پسر بوده و اونا زودتر قانع میشن و منطقی تر هستند و شاید به نظرم کمتر کمبود محبت شاملشان میشه چون در محیط بیرون تخلیه روانی میکنند ، مثبت جواب داده.(موفق باشد)
خاطره9: با حرکت شما اصلاً موافق نیستم و نپسندیدم. برخوردی که در این مواقع با پسرا میشه نمیشه که با همان طرز از خانم ها خواسته شود که جواب صد در صد عکس میده مخصوصاً دخترایی با اون شرایط و اینکه طرف مقابلشون کمی ظاهرش اینوری بزنه و پسر هم باشه مثل آب و بنزین میشه
اینجور مواقع حضور یه خانم خیلی یا شاید 100% جواب بده ؛ جای شما بودم با حرکتی سرد و رفتاری خشک عکس العمل نشان می دهم یا اصلاً جواب نمی دادم. چون اون اگه میخواست از یه خانم ی پرسید.(حرکتتون کامل اشتباه و بنظرم دیگه نباید تکرار بشه«خام بوده»)

پاسخ:
پاسخ: سلام.ممنون
در پاسخ به خاطره 9 تا حدودی باهاتون موافقم چون همیشه یجور نیست، و در پایان متن توضیح دادم که اون اتفاق به اون شکل ناخواسته بود و خودمم از ته دل راضی نبودم ک اونطور شد.تجربه ای شد تا دفعات بعد پخته تر عمل کنیم.
حرکت سرد و جواب ندادن انجام شد اما اشتباه اونا مدام تکرار میشد.بعدشم من اونجا گشتم دنبال یه خانوم آشنا،اما توی اون شلوغی امکانش نبود.
۱۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۷:۲۶ آزاده(راز موعود)
سلام
خاطره 10 خیلی بامزه بود
حالا واقعا مطمئنید که رادیو ایران رو گرفتید؟
راستش تقریبا 2 یا 3 سال پیش این وزارت فرهنگ و ارشاد عزیزمون مجوز به یه آلبومی داد که تماما خواننده خانم داشت میخوند و برای اینکه ریا نشه عکس یه خواننده آقا هم کنارش زده بودن.
بعد از یه مدت که دیدن کار بیخ پیدا کرده دیگه اجازه تکثیر ندادن
حالا مگه میشه درستش کرد
مثل این میمونه که نفت بریزی رو آب کل آب رو بگیره بعد دیگه نریزی چون بگی نه مثل اینکه بده
این فرهنگ و ارشاد و صدا و سیمای ماهم یه موقع هایی یه کارایی میکنن که آدم شک میکنه که صدا و سیمای جمهوری اسلامیه
ما که سر از کار این پشت میز نشین های مملکت در نیاوردیم
یا مهدی

پاسخ:
پاسخ: سلام.ممنون.آره مطمئنیم
سلام وقتتون بخیر ،وب قشنگی دارید همه ی خاطره ها رو تا آخر خوندم
خوش بحالتون که انقد احساس مسئولیت می کنید
اول یه انتقاد کوچولو بکنم . راستش اول که اومدم تو وبتون شک داشتم کامنت بزارم یا نه چون جواب همه ی کامنت ها رو نداده بودید و این مسئله از نظر بنده کار درستی نیست و بی احترامی به مخاطبی محسوب میشه که علاوه براینکه وقت گذاشته و مطالبتون رو خونده یه وقتی هم گذاشته برای کامنت حالا یا برای عرض ادب و خسته نباشید یا برای هرچیز دیگه فرقی نمی کنه در هر صورت به نظر من جواب ندادن به کامنت بی احترامی به شخص مقابله.
اماخاطره3
من یک محجبه ام ....مرا مسخره می کنند ....

همانگونه که نوح را مسخره کردند « هود (11): 38 »
موسی را مسخره کردند « شعراء (26): 25 »
پیامبر قوم عاد را مسخره کردند « احقاف (46): 26 »
و در یک کلمه مسخره شدن ، تنها شکنجه ی مشترکی بود
که همه ی پیامبران آن را تجربه کردند
سخت ترین شکنجه ای که بر پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله ) وارد آمد.
تا آنکه خداوند برای دلجویی رحمة للعالمین اینگونه فرمود :
( اگر تو را استهزا کنند نگران نباش
پیامبران پیش از تو را نیز استهزا کردند .
« انعام(6):10 و رعد(13):32 .و انبیا(21):41 »
اما بدانید خداوند وعده داده است :
از آنان روی گردان !
ما شر مسخره کنندگان را از تو دفع خواهیم کرد « حجر (15):95 »
تادر روز قیامت بگویند : « افسوس بر من از کوتاهی هایی که در اطاعت فرمان خدا کردم
و از مسخره کنندگان آیات او بودم! « زمر (39):56)»
پس مرا مسخره کنید !
مادرم زهرا (س) جلوی نابینا هم حجابش را حفظ کرد !
من هم یک محجبه ام !
الگویم زهراست !

(فک می کنم این جواب خودش به اندازه ی کافی گویا هستو جایی رو واسه توجیه کسایی که به خاطر ترس از تمسخر دیگران بی حجابند باقی نمی زاره)

پاسخ:
پاسخ: سلام.خیلی ممنون.ما به هیچ وجه قصد بی احترامی به کسی رو نداریم و اغلب به نظرات بطور مستقیم پاسخ میدیم.یعنی پاسخ رو به ایمیل یا وبلاگ نویسنده ارسال میکنیم و اونهایی که نیاز دارن رو همینجا پاسخ میدیم.
بابت آیات هم تشکر میکنم/
شماره ی 9
واقعا خجالت آور بود ، خیلی اعصابم بهم ریخت مخصوصا اونجایی که دختره چادر سرش کرد اشک تو چشمام جم شد واقعا وقاحت تا کجا؟؟؟؟ حرمت چادر رو زیر سوال می برند امثال این هان که باعث شدن یه سری آدم بی بصیرت به چادری ها به چشم دزد و جانی و ...نگاه کنند خیلی اعصابم بهم ریخت به قول یکی از دوستام من روز قیامت از همه ی کسانی که حرمت چادرم را زیر سوال بردند اعاده ی حیثیت می کنم ،چادر من وسیله ای برای نشون دادن فقر تو سریال های صدا و سیما نیست ،چادر من وسیله ای برای راحت تر دزدی کردن نیست ، چادر من یادگار مادرم زهراست همان حجابی است که پشت در سوخت اما از سر مادرم فاطمه(س)نیفتاد.
(الان که دارم فکر می کنم می بینم چون من شدیدا احساساتی ام ، شاید اصلا صلاحیت امر به معروف زبانی رو ندارم،چون اگه جای شما بودم قطعا یه جوری خوابونده بودم تو صورتش که با برف سال آینده هم برنگرده،خجالتم خوب چیزیه،بچه پرروها،من وقتی این صحنه ها رو می بینم شدیدا بهم می ریزم هرچقد هم که تمرین می کنم بهتر شم نمیشه،بخاطر همین بیشتر عملی امربه معروف می کنم مثلا وقتی یه بی حجاب می بینم لبخند میزنم و مقنعه و چادرمو مرتب می کنم اکثرشون متوجه میشن و در جواب با لبخند موهاشونو می پوشونند ولی خب برخوردهای خیلی بد هم وجود داره و یکی از دلایل اصلیش هم اینه که من تو این راه تنهام و هیچکدوم از به اصطلاح دوستان حاضر به همکاری نیستند.

فک کنم کامنت ننوشتم جزوه نوشتم،ببخشید وقتتون رو گرفتم
واسه بقیه ی خاطره ها هم یه کوچولو حرف داشتم اما شرمنده بیشتر از این وقتتون رو نمی گیرم
شدیدا التماس دعا
یاعلی
یاحق

پاسخ:
پاسخ: متشکرم
خاطره10
طرز برخوردتون خیلی خوب بود مخصوصا اینکه اول پرسیدید: ببخشید،صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانه؟! همین جمله باعث شد دلیل انتقادتون کاملا مشخص بشه، و واقعا تاسف بار بود که خودشونم نمی دونن چی دارن پخش می کنند واقعا تاسف بار و ناراحت کننده بود.
۱۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۴:۲۰ دختران ماه پیشونی
سلام
بعضی مطالبتون را خوندم
آنچه به نظر می آید
امر به معروف و نهی از منکر در حیطه حجاب و پوشش بیشتر محدود شده است
و سایر فرایض و گناهان کبیره و بد اخلاقی ها (حتی در نحوه امر به معروف و...)
که در جامعه به وفور دیده می شود مورد غفلت واقع شده است

مهمترین چیزی که در امر به معروف و نهی از منکر لازم است
ابتدا عامل بودن آمرین به احکام اسلام (نه احکام ظاهری)است

در اینجا
نیت صادقانه
توکل به خدا
توسل به معصومین و شهداء
تیزی ذهن
روانشناسی فردی که میخواهیم او را دعوت به خیر و نیکی کنیم

و سایر فاکتور های دیگر وجود دارد

متاسفانه
اکثر مردان مذهبی جوان
بدلیل اینکه امر به معروف و نهی از منکر زنان
نوعی حس لذت و تشویش درونی ایجاد می کند
به اینکار علاقه خاصی نشان می دهند
و از بسیاری از بداخلاقی ها که میان قشر مذهبی و اهالی مسجد و پایگاههای بسیج اتفاق می افتد غفلت می کنن
پاسخ:
پاسخ: سلام. تا حدودی موافقم.البته کار ما فقط محدود به حجاب و خانمها نیست.
از خدا میخوام که مارو در انجام هرچه بهتر این اصل واجب یاری کنه.
ممنون
سلام
رادیو آوا خیلی قشنگ بود. کار خوبی کردید که پیگیری کردید ولی کاش یه بار دیگه برای جواب بررسی و تلنگر دوباره یه تماس دیگه هم میگرفتید.
موفق باشید.

پاسخ:
پاسخ: سلام.ممنون.یبار کافی بود بنظر من.
سلام
ماجرای تاسف انگیزی بود. بی عاری و بی غیرتی که شاخ و دم نداره! طرف بجای اینکه یکم به هیکل بی مقدارش زحمت بده و بره دنبال کار و کاسبی حلال، از بچه های معصوم بیگاری میکشه. راستی تا حالا فکر کردید که دنیا از دید این بچه ها چه شکلیه؟ حتم دارم نهایت آرزوشون لباسهای تمیز و خوابی راحت تو جای گرم و نرم، بدون دغدغه گل فروشی و ... هست. خدایا! خودت رحم کن!
در این مورد بخصوص برای اظهار،زبانم قاصر و فکرم غیر فعال است.
فقط میتونم بگم خدایا! منجی واقعی رو هر چه سریعتر برسون!
موید باشید.

پاسخ:
پاسخ: سلام.مثل همیشه متشکرم از نظر خوبتون
وای چقدر خاطره ی شماره ی 11تلخ بود من خیلی حالم عوض شد.
خدایا خودت به دادمون برس
اللهم عجل لولیک الفرج بحق فاطمه الزهرا(س)

پاسخ:
پاسخ: آمین
۱۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۰۸ آزاده(راز موعود)
11واقعا تاسف باره
سلام
کمی با تاخیر
قصه رادیو آوا درسته که خیلی درد آور ولی خوب جالب بود...
اما برای شب تلخ
هر شب تلخ میشه اگه یه ذره با دقت به اطرافمون نگاه کنیم...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۳:۵۲ منهاج الحافظین
سلام وبلاگ تاثیرگذاری دارین اجرتون با خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها. ممنون که به حقیر هم سرزده بودید. در خاطره دعای توسل فرمودید خواندن بلند نماز صبح برای خانمها واجبه ولی بنظرم اینطور نباشه خواندن حمد و سوره ی نمازهای صبح مغرب و عشا, برای مرد واجبه و بنظر خواندن تمامی اذکار از اول نماز تا آخرش برای خامها باید آهسته باشد. لطفا تحقیق کنید.... موفق ئ موید باشید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام.ممنون.کلی گفتم بلند خوندنش واجبه
سلام همه شوخوندم منم دوست دارم امربه معروف کنم ولی میترسم خوشحال میشم به منم یادبدید

پاسخ:
پاسخ:
سلام.خیلی خوبه.خاطرات رو دنبال کنید
آقا علیرضا
جای شما بودم عنوان خاطره 11 را می ذاشتم لحظه های تلخ
لحظه هایی که گذشته از شب و صبح و ظهر و ...
بعضی وقتا غصه باید خورد ، غصه
دست به دعا برداشت و از خدا کمک خواست برای بچه ها ، پیرمردها الانم اونایی که کمرشان شکسته زیر بار مشکلات
همین پریروز یکی اومده بود با شناسنامه خودش و بچه هاش (از اهالی محل) که بهش کمک کنن زیر بار اجاره و گرانی نون سی و چند ساله کم آورده بود شدید باور کن همه شکه شدیم
از اینا زیاد خدا رحم کنه
امیدوارم موفق باشید

پاسخ:
پاسخ:
متشکرم.سلامت باشید
۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۲۸ حامد یوسفی امیری
salam. ba eftekhar weblogeto too ghesmate peivandhaye weblogam gharar midam. in ghesmate amre be maroofet shomareye 3 doaye tavassol ashko az chesham dar avord.
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
هزینه خانواده
امام رضا سلام الله علیه :

صاحِبُ النِّعمَةِ یَجِبُ أن یُوَسَّعَ عَلى عِیالِهِ؛

آن که صاحب نعمت است باید که بر هزینه خانواده ‏اش وسعت بخشد

بحار الأنوار: ج 78، ص 335
۲۰ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۱۸ آزاده(راز موعود)
سلام
خاطره 12 جالب بود
موفق باشین
یا مهدی
۳۰ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۰ کلبه فقیرانه من
من به فرداهای تو
به آبی آسمان
به سبزی نگاه باران
من به روزی که
دوباره کوچه ها می خندند
من به
آغازی بر یک پایان
یقین دارم ...
دلتنگ مشو
زندگی بر مدار امید می چرخد.
به منم سر بزن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی