پیام مهربانی

مشخصات بلاگ
پیام مهربانی
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ب.ظ

اتحاد مصداق معروف

وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿۱۰۴﴾ آل عمران

و باید از شما گروهی باشند که (همه مردم را) به سوی خیر‌ [ اتحاد ، اتفاق ، الفت ، برادری ، مواسات و درستی] دعوت نمایند ؛ و به کار شایسته وادارند و از کار ناپسند باز دارند، یقیناً اینان رستگارانند.

همانطور که میدانید این آیه در مورد امر به معروف و نهی از منکر میباشد ، امّا صحبت ما این است که در این آیه خیر (معروف) درجه اول و زشتی (منکر) خاصِ توجه چیست؟

با کمی دقت در آیه قبل و بعد این آیه شریفه ، میتوان پاسخ این سؤال را دریافت:

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ 103آل عمران

و همگی به ریسمان خدا (قرآن و اهل بیت) چنگ زنید، و پراکنده و گروه گروه نشوید

وَلاَ تَکُونُواْ کَالَّذِینَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَیِّنَاتُ وَأُوْلَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ ﴿۱۰۵﴾آل عمران

و [شما ای اهل ایمان] مانند کسانی نباشید که پس از آنکه دلایل روشن برای آنان آمد ، پراکنده شدند و اختلاف پیدا کردند ، و آنان را عذابی بزرگ است.

در یک برداشت کلّی میبینیم که خداوند حکیم در این آیات خواسته که ما توجه ویژه ای به اتحاد و همدلی داشته باشیم و اهمیت این موضوع را با بیان معروف بودن آن نشان داده است.

همه میدانیم که قرآن کتاب و معجزه آسمانی،شامل برنامه و راهنمایی برای تمام دوران هاست؛ اکنون با تطبیق مفهوم بیان شده ی آیات فوق با شرایط امروز ،متوجه میشویم که حفظ وحدت و اتحاد و دوری از اختلاف و تشتت ، ضامن دوام و بقای جامعه  و مانع نابودی و نفع دشمنان است.

وحدت مردم ،وحدت مسئولین ،اتحاد مردم و مسئولین،گروه ها و ... مخصوصاً در شرایط حساس جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا باعث بازی کردن در زمین دشمن نشود.

بازی کردن در زمین دشمن یعنی افراد و گروه های درون یک جامعه مشغول اختلافات و درگیری های هم باشند (غافل از مسائل مهمتر) و موجب خوشحالی دشمنان را فراهم آورند.

 و توجه به مسائل مهتر  یعنی مبادا مسائل بی ارزش و اختلافی باعث صرف و قت و انر‍ژی آنهم در غیر زمان و مکان صحیح آن شوند به گونه ای که نه تنها حل نگردند بلکه بیشتر شده و باعث ایجاد تشنج و ناراحتی دیگران بشوند.

 خیانت

لذا شایسته است همانگونه که خود را مسلمان میدانیم، با تسلیم شدن در برابر اوامر الهی ،اندکی از اختلافات کاسته و با خالص کردن نیت ،نسبت به پیشرفت جامعه و کمتر شدن مشکلات تلاش نماییم.

امید است بتوانیم در زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) سهم داشته باشیم.

 اللهم عجّل لولیک الفرج

نوشته شده توسط علیرضا.ن 21/ بهمن /1391

برچسب ها:خاطره،امر به معروف و نهی از منکر،پیام مهربانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۲۱
علیرضا ن

نظرات  (۱۱)

سلام به نظر میرسد قدرت و مقام، هار هستند و کسانیکه از معرفت و خلوص واقعی بهره مند نیستند با تکیه زدن بر مسند قدرت و مقام دچار بیماری هاری میشوند و بجای تلاش برای رسیدن مملکت به اوج شکوفایی، به سوی همدیگر پارس میکنند و آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل را زیر سوال میبرند. با افراد ناهنجاری که قدرت را در دست دارند و هیچ گوشی برای شنیدن ندارند چه باید کرد و چگونه امربمعروف و نهی از منکر نمود؟!


با آگاه سازی عامه مردم
راستش را بخواهید من در حدی نیستم که بخواهم در مورد مسائل کشور و سیاست بازی اظهار نظر کنم زیرا در این زمینه تخصص ندارم ولی تحلیل کردن وظیفه هرکس که در این کشور زندگی می کند است. تحلیل زیر تحلیل شهید عباس کریمی در مورد اختلاف است که به نظر من تحلیل بی نظیری است:
این هایی که دنبال اختلاف هستند، دنبال پیشرفت نیستند، دنبال پیروی از اسلام نیستند و گرنه انسانی که دنبال پیروزی اسلام باشد اختلاف ندارد...
همینطوره.............................
امروز همه ی مردم ایران با عشقی باور نکردنی به رهبر، پس از تحمل 6 ماه تحریم ناجوانمردانه ی دشمن پر صلابت آمدند و پرچم افتخار ایران را با قدرت تمام و با زیبایی وصف ناپذیر به اهتزاز در آوردند.
سلام علیکم
امام علی(ع) فرمود :براستی که جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیای خاص خود گشوده است . جهاد جامعه ی تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست .

اگر هشت سال مبارزه کردیم تا اسلاممان در خطر نباشد ، امروز در صلح و آرامش وظیفه ی سخت تری بر عهده داریم. امروز در این آشوب بازار جهانی باید یکرنگ و واحد باشیم ، ارزشهای دفاع مقدس را حفظ کنیم و همه باید دست در دست هم دهیم و با تبعیت کامل از مقام ولایت فقیه و اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب ، منتظر برپایی حکومت عدل الهی باشیم.

آن روز که دشمن به جانمان حمله کرد، شهدا ما را شرمنده کردند، نکند این روزها که دشمن به نانمان حمله کرده، شرمنده شهدا شویم.

انشاءالله مورد عنایت و توجهات خاص آقا امام زمان (عج) قرار بگیرید، گرچه یاران همه رفتند خدا می داند، نم خونی ز شهیدان به رگانم مانده است، از حضور نورانی شما تشکر و قدردانی می کنم، محتاج دعای جمله خوبانم
مسلماً جای جای اسلام و قرآن از اتحاد و وحدت صحبت کرده که مصداق مثالی آن حدیث «اگر سه نفر خواستید کاری انجام دهید ، یکی رهبر شود»و هزاران مثال دیگر است و مطمئنا رهبر معظم انقلاب نیز غیر از قرآن چیزی را مطرح نمی کنند که این باید آویزه گوش مسئولین و مقام ها باشد.
شاید یکی از بزرگترین ابتلاها و آزمایشات همین حفظ وحدت و زیرپا گذاشتن نفس به نفع جمع باشد.
خداعاقبتمان را بخیر فرماید.
خیلی عالی بود
یا علی
واقعا عالیه دمت گرم
سلام
مردم به عشق رهبری آمدند و با حضور خود در جشن انقلاب با قدمهای محکم و عزمی راسخ ارادت خود را به ولایت اثبات کردند.
به روزم و منتظر نظرات شما
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۱۳:۱۸ وبلاگ بزرگ یاران امام زمان عج
___8888___88888888___8888_
___888888_8888888888_888888___
___888888888888888888888888___
___888888888888888888888888__
____8888888888888888888888__
_____88888888888888888888__
_______8888888888888888___
_________888888888888____
______________**___________
____####______**______####_
___#######____**____#######
____#######___**___#######_
______######__**__######__
*•. .•*..*•. .•*..*•. .•* *•. .•*..*•. .•*.*•
slm vebe khobi dari...........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی